Live

Românii care nu pot fi ajutați de autorități în cazul facturilor uriașe la energie. Sfatul ministrului Virgil Popescu

Data actualizării: Data publicării:
Ministrul Energiei spune că furnizorii nu au voie să mărească prețul energiei dacă au stabilit un preț fix timp de un an.

Virgil Popescu, ministrul Energiei, a spus la Digi24 că furnizorii nu aveau voie să mărească prețul energiei dacă au stabilit un preț fix timp de un an. De marți încep controale ANRE și ANPC la aceste companii, anunță Virgil Popescu, precizând că amenzile pot fi foarte mari: până la 10% din cifra de afaceri.

De marți începe controlul ANRE, împreună cu Protecția Consumatorului la toți furnizorii de gaze, a spus, luni seara, la Digi 24, ministrul Energiei, Virgil Popescu.

Popescu a spus că furnizorii nu aveau voie să mărească prețul anunțat în oferta din luna mai.

„Lucrurile sunt foarte simple, că am văzut tot felul de interpretări, unii spun că aveau voie să facă... Eu mențin același punct de vedere ca și ANRE: că nu aveau voie să facă. Nu aveau voie să mărească prețul pentru că în luna mai au anunțat oferta de la 1 iulie. Compania respectivă a anunțat prețul, cu preț fix pe un an de zile. Dacă tu modifici prețul și ai anunțat că e preț fix pe un an de zile, intri sub incidența a două legi: una e legea protecției consumatorului la ofertă înșelătoare, care nu are amendă așa de mare; a doua este amendă între 5 și 10% pe cifra de afaceri pe legea energiei, pe același lucru: ofertă înșelătoare”, a spus Popescu.

Ministrul Energiei a spus că societățile nu au nicio șansă să mărească facturile „decât dacă vor să ia amenzi între 5 și 10%, iar la nivelul acelei companii, credeți-mă că sunt sume fabuloase, care o să îi afecteze”.

Un client din județul Alba a primit, în weekend, o factură la energie de 28.000 de lei.

Pentru românii care nu au mers pe orfertă cu preț fix nu se mai poate face nimic

Ministrul s-a adresat tuturor furnizorilor, cerându-le să fie corecți față de clienți și să nu abuzeze de poziția lor dominantă pe piață.

Despre românii care au semnat un contract în care au clauză de mărire și nu au mers pe ofertă cu preț fix, ministrul Energiei a spus că nu se poate face nimic pentru a-i ajuta. Singura variantă ar putea fi schimbarea furnizorului.

„Am discutat atât cu președintele ANRE, cât și cu președintele ANPC și sunt pregătiți pentru aceste controale și primesc sesizările oamenilor ca să îi ajute tocmai pe clienții casnici, care nu sunt companii, nu au oficii juridice în spate, nu au expertiză juridică. Contează foarte mult prețul (atunci când semnăm un contract – n.r.). Să aleagă în funcție de preț și de condițiile care sunt. Dacă găsesc o ofertă de preț fix poate mai mare un pic, dar pe o perioadă de un an de zile și le convine acel preț poate foarte bine să îl accepte. Dacă nu îi convine prețul pe care îl are, poate găsi o altă ofertă cu prețul cel mai mic. Poate schimba oricând. Te poți schimba de 10, de 20 de ori pe an de la un furnizor la altul”, a mai spus Virgil Popescu.

Ministrul Energiei a adăugat că a discutat cu reprezentanții ANRE și a propus ca migrarea clientului de la un furnizor la altul să se poată face doar în baza ultimei facturi a locului de consum, să nu mai fie nevoie să aducă tot felul de acte.

Mai multe amănunte despre acest subiect aflați în materialul video.

Editor : Liviu Cojan

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Scandal în PNL după ce Alin Nica a fost înlăturat de la șefia filialei Timiș. Vîlceanu: A fost schimbat cu votul absenților

Se vor închide supermarketurile în weekend? Propunerea a dus la contre între marii și micii comercianți

România este cel mai puţin dependentă de gazele de import dintre țările UE (analiză)

Guvernul a adoptat ordonanţa de urgenţă privind administratorii de credite şi cumpărătorii de credite

Partenerii noștri