1 din 5 mașini cumpărate în România de la începutul anului a fost electrică sau hibridă

Data publicării:
Electric vehicle charging station
Foto: Profimedia Images

Mașinile electrice sau hibride sunt pe val în România, având o evoluție constantă la capitolul vânzări și arătând că românii încep să preferă aceste modele în fața mașinilor cu motoare pe combustie, cel puțin când vine vorba de diesel.

În iunie 2023 s-au vândut în România aproape 13.000 de autoturisme noi, cu 18,9% față de aceeași lună din 2022, iar în prima jumătate a anului s-au comercializat peste 72.000 de autoturisme, cu 25% mai multe decât în aceeași perioadă a anului precedent, arată datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Din totalul autoturismelor vândute în intervalul ianuarie-iunie 2023, peste 47.000 de modele au fost pe benzină, în scădere cu 0,2% față de 2022 (64,9%), peste 9.600 au fost pe motorină, în scădere cu 1,3% (13,2%), iar autoturismele electrice + hibride au reprezentat aproape 16.000 din totalul modelelor vândute, înregistrând o cotă de piață de 21,9%.

Astfel, mai mult de una din cinci mașini vândute în România în intervalul ianuarie-iunie 2023 a fost electrică sau hibridă. Totodată, aceste modele au ajuns să dețină o cotă de piață cu 8,7% mai mare decât cea a modelelor diesel. Totodată, trebuie menționat că vânzările de mașini electrice și hibride au crescut cu peste 35% în primele șase luni ale anului față de aceeași perioadă din 2022 (15.939 VS 11.853).

Pe piața din România, după primele șase luni ale anului, constructorul Dacia este lider de vânzări (24.734 de unități, urmat de Renault (7.773 unități), Toyota (5.469 unități), Ford (5.319 unități), Volkswagen (5.201 uități), Skoda (4.990 unități), Hyundai (4.785 unități), Mercedes-Benz (4.503), BMW (2.328 unități), Suzuki (2.237 unități).

Partenerii noștri