Un pasager a fost dat afară din avion pentru că a refuzat să stea lângă o femeie. Acum a dat în judecată compania aeriană

Data actualizării: Data publicării:
avion in zbor pe cer galben cu albastru
Foto: Profimedia

Un pasager dă în judecată compania aeriană JetBlue, pe care o acuză de discriminare religioasă. El susține că a fost dat afară dintr-un avion pentru că a încercat să-și schimbe locul, după ce a refuzat să stea lângă o femeie, relatează Business Insider.

Abraham Lunger, un evreu ortodox, urma să ia un avion de la Palm Springs la Aeroportul John F. Kennedy pe 31 decembrie 2023, potrivit plângerii din instanță.

Din cauza convingerilor sale religioase, el poate să stea lângă o femeie doar dacă aceasta îi este rudă de sânge sau este soția lui.

El și soția lui nu au primit locuri înainte de a urca în avion. Soția sa a întrebat un agent de bilete JetBlue la poartă, înainte de îmbarcare, dacă Lunger poate să stea fie lângă ea, fie lângă un bărbat, din cauza religiei sale, și i s-a spus că ar putea încerca să facă schimb cu alți pasageri.

Cuplul nu a primit locuri învecinate. Lunger s-a așezat pe locul său, dar apoi a văzut că o altă femeie se pregătea să se așeze lângă el.

„S-a ridicat în liniște de pe scaun și a stat pe culoar”, se arată în documentele din instanță.

Dar, potrivit plângerii, înainte de a putea cere unui alt pasager să facă schimb de locuri, o însoțitoare de zbor a „țipat” la el să se întoarcă la locul său. Lunger i-a explicat că încearcă să-și schimbe locul din cauza credințelor sale religioase, dar ea „a refuzat să accepte această explicație și a încercat să-l împiedice pe Lunger să facă schimb de locuri cu un alt pasager care fusese de acord cu acest lucru”.

Alți pasageri care au auzit această discuție s-au oferit și ei să facă schimb de locuri, conform pângerii.

Dar pilotul avionului le-a spus apoi lui Lunger și soției sale că schimbul de locuri nu poate fi făcut pentru că ar provoca un dezechilibru de greutate în avion. Potrivit bărbatului, deși nu a ridicat tonul, pilotul le-a cerut să coboare din avion, susținând că nu va pleca în cursă cu ei la bord, conform plângerii.

Lunger nu a primit nicio compensație și nici banii înapoi pentru biletele de avion.

Compania aeriană nu a comentat situația, din cauza procesului aflat în desfășurare.

„JetBlue este mândră să deservească milioane de clienți în fiecare an din diferite medii. Facem tot posibilul pentru a satisface diferitele solicitări ale clienților noștri, asigurându-ne în același timp că toți clienții beneficiază de experiența pe care o așteaptă de la JetBlue", a spus compania aeriană într-un comunicat.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri