Sari la conținut

Proiect | Maşinile vechi, interzise în București

V-aţi cumpărat recent o maşină second hand, cu gândul că faceţi economie pentru că a dispărut timbrul de mediu? Dacă iniţiativa unui consilier general PMP va deveni lege, riscaţi să nu mai puteţi folosi maşina în Bucureşti. Din 2019, ar putea fi interzise prin oraş maşinile non-euro, euro 1 şi euro 2. Iar până în 2021, şi maşinile euro 3 şi euro 4 ar putea avea aceeaşi soartă. În proiect se vorbeşte de amenzi ce pot ajunge la 2.000 de lei.

Imaginaţi-vă un oraş în care pe timpul zilei ar circula doar maşini EURO 5 sau 6, iar cele vechi, care poluează foarte mult, vor dispărea.

Proiectul care urmează să fie pus în dezbatere pe site-ul Primăriei prevede ca începând cu anul 2019, maşinile noneuro, cele euro 1 şi euro 2 să nu mai circule prin Bucureşti între orele 6 şi 22. Până în 2021, iniţiatorul proiectului vrea ca şi proprietarii maşinilor euro 3 şi euro 4 să nu le mai folosească în Capitală.

Lucian Iliescu, consilier PMP: Nu am interzis a nu se circula seara, deoarecere sunt autoturisme ale unora care sunt doar în tranzit în Bucureşti sau chiar cei care vor să şi le păstreze să circule seara pentru tansport alimente. Amenzi cuprinse între 500 şi 2.000 de lei pentru toti conducătorii de autoturisme care încalcă această hotărâre.

Șofer: Nu mi se pare o idee bună, mai degrabă ar lucra la catalizator, decât să le restricţioneze. Ce rost ar avea, că dacă ar merge noaptea tot ar polua. Indiferent cum merg, ziua noaptea, tot ar polua.

Șofer: Oamenii nu au bani, nu îşi permit să şi ia maşină şi fiecare îşi ia ce poate. Dar pentru mediu şi pentru sănătatea noastră nu e prea ok.

Șofer: Ar fi normal. Decât să polueze, mai mare consumul şi poluarea pentru mediu ar fi. Eu sunt de acord numai cu noul.

Substanţele chimice generate de traficul intens, cât şi particulele de praf dăunează foarte mult organismului, avertizează specialiştii.

Polliana Leru, medic alergolog: Pot fi particule mai mari de 10 microni, care rămân la nivelul căilor respiratorii, la nivelul nasului, dar pot fi şi mai mici şi ajung în arborele bronşic, determinând bronşite. Cele mari provoacă rinită, conjuctivită, cele mici bronşite, astm, iar în timp cancer pulmonar.

Din cele 1 milion, 300.000 de maşini înmatriculate în Bucureşti, mai mult de jumătate au fost produse înainte de apariţia standardului de poluare euro 5.

Pe aceeași temă