Codul rutier ar putea fi schimbat. Poliția cere sancțiuni dure pentru flash-uri, șicane în trafic și vrea o altă limită de viteză

Data actualizării: Data publicării:
Trafic aglomerat pe un bulevard din București.
Nouă state membre UE cer stabilirea unei date pentru interzicerea vânzărilor de autoturisme pe benzină şi motorină. Foto: Inquam Photos / Liviu Florin Albei

Polițiștii vor pedepse mai mari pentru șoferii care încalcă legea în trafic. În următoarele luni, agenții de la rutieră vor să înăsprească sancțiunile pentru vitezomani și să introducă noi amenzi pentru cei care conduc agresiv. Decizia vine după ce România și-a menținut ultimul loc în topul european al siguranței rutiere.

Flash-uri, slalom printre mașini, șicane în trafic. Șoferii care nu conduc civilizat ar urma să fie amendați chiar și cu 2.900 de lei, dacă Poliția reușește să schimbe Codul Rutier. Pentru prima dată, apare termenul de „conducere agresivă”.

A fost nevoie de legiferarea agresivitatii in trafic avand în vedere evenimentele inregistrate in ultima perioadă, iar un astfel de comportament poate sa producă consecințe deosebit de grave.

Poliția vrea sancțiuni mai dure și pentru vitezomani. Acum, șoferii pot rămâne fără permis 90 de zile, dacă depășesc limita de viteză cu 50 de kilometri la oră. Noul Cod Rutier vine cu încă un prag de viteză.

Bogdan Ghebaur, purtător de cuvânt IGPR: Pentru depășirea vitezei cu mai mult de 70 de kilometri se atrage suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioada de 120 de zile.

O componentă esențială este infrastructura”

În plus, vor fi înăsprite pedepsele și pentru neacordare de prioritate sau depășire ilegală. Dacă până acum, șoferii rămâneau fără permis pentru 30 de zile, conform noului Cod, cei care încală aceste reguli, vor rămâne pietoni două luni. Schimbarea vine după ce România a ajuns, din nou, pe ultimul loc în clasamentul european al siguranței rutiere.

Valentin Stan, jurnalist Digi24: În ultimul an, pe șoselele din România au murit peste 1.600 de oameni. Ca să vă faceți o idee despre cât de gravă este situația, trebuie să știți că Spania, cu o populație aproape de trei ori mai mare, are mai puțini decedați în accidente rutiere.

Cătălin Codescu, asociația victimelor din accidente rutiere: Definim sintagma agresivitate în trafic. Nu a fost definită până acum, o mare problemă. O definim acum. Este suficient? Este foarte puțin. O componentă esențială este infrastructura. Cum ne putem uita noi in ochii familiilor care si-au pierdut apropiatii in accidentele de trafic rutier cand noi in 2021 nu avem o strategie de siguranta rutiera.

Noul Cod Rutier ar putea să intre în vigoare până la sfârșitul anului.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri