Sari la conținut

A fost descoperit un nou antibiotic puternic, care ucide 20 de specii de bacterii

Oamenii de știință au descoperit într-un eșantion de sol prelevat din Italia un nou antibiotic, care este eficient împotriva bacteriilor rezistente la antimicrobienii cunoscuți, relatează vineri AFP.

Scientists Continue Stem Cell Research While Courts Debate Ban

FOTO: Gulliver/ Getty Images

Acest nou antibiotic, produs de un microb, a fost numit „pseudouridimicină" (PUM), potrivit Agerpres.

El a distrus un evantai larg de bacterii, dintre care multe sunt rezistente, în cadrul experiențelor de laborator. De asemenea, noul antibiotic a putut vindeca scarlatina la șoareci în testele de laborator.

Descoperirea face obiectul unui articol publicat joi în revista științifică americană Cell.

PUM neutralizează o enzimă esențială pentru aproape toate funcțiile fiecărui organism, polimeraza. Însă mecanismul său diferă de cel al rifampicinei, o clasă de anitibiotice care vizează aceeași enzimă.

Acest nou antimicrobian este de zece ori mai puțin susceptibil să declanșeze o rezistență la antibiotice decât cele care se află în prezent pe piață.

PUM a ucis aproape douăzeci de specii de bacterii în laborator și a fost îndeosebi eficient împotriva streptococilor și a stafilococilor, din care mai mulți sunt rezistenți la mai multe antibiotice.

Testele clinice pentru acest nou antibiotic ar putea începe în termen de trei ani și el ar urma să ajungă pe piață în zece ani, au indicat cercetătorii universității Rutgers-New Brunswick și firma italiană de biotehnologie Naicons.

Această descoperire arată încă o dată că bacteriile care se găsesc în sol sunt cea mai bună sursă de noi antibiotice, au subliniat oamenii de știință.

Etichete: teste clinice , antibiotic descoperit , antibiotic nou , bacterii rezistente