Soluțiile simple care ar reduce ambuteiajele din București
Traficul ar putea fi mult mai suportabil în București, spun activiștii de mediu. Aproape jumătate din ambuteiaje ar dispărea, daca s-ar lua câteva măsuri simple. Desfiinţarea unor semafoare şi benzi prioritare pentru mijloacele de transport în comun. Propunerile au ajuns şi la Primăria Capitalei. Efectele benefice sunt, deocamdată, doar teoretice. Doar aplicarea lor va demonstra dacă pot reduce aglomeraţia.
Firea și-a depus candidatura la PMB
Burduja s-a înscris oficial în cursa pentru Primăria Capitalei
Burduja și-a depus candidatura la Primăria Capitalei
Ciucă, despre renunțarea la Cîrstoiu: Era clar că nu există nicio speranță
Burduja: Să ne concentrăm pe viitor. Orice zi pe care o pierdem în aceste cancanuri – ce a fost, cine a fost – este o zi pierdută
Romașcanu: Niciodată să nu spui niciodată. Am avut un doctor bun candidat, dar n-a putut să ducă lupta
Nicușor Dan: „Bătălia se dă în continuare între mine și Piedone”
Ce spun bucureștenii despre retragerea lui Cîrstoiu
Zi decisivă pentru Cîrstoiu
1,8 milioane de maşini circulă, zilnic, pe străzile Capitalei. Pentru a diminua ambuteiajele, activiştii propun şoferilor să poată vira la dreapta în intersecţii, pe culoarea roşie a semaforului, după ce în prealabil se asigură.
„Am putea beneficia de fluidizarea traficului cu 20% doar dintr-o simplă măsură. Ca regulă generală, prin modificarea Codului Rutier sau printr-o semnalizare încă de la intrarea în Bucureşti că este permis virajul la dreapta”, spune Andreea Paul, manager al unei comunități non-profit.
O altă măsură care ar putea fi pusă în practică se aplică deja cu succes în Germania. Maşinile care vin de pe străzile lăturalnice ar putea să circule alternativ cu cele de pe drumul prioritar şi astfel circulaţia ar fi mai fluentă cu cel puţin 10%. O altă idee ar fi renunţarea la unele semafoare.
Şi malul Dâmboviţei ar putea fi pus. Trotuarele din apropierea apei sunt rar folosite de pietoni.
„Putem să o folosim pe linie de agrement iar pe aproape toată distanţa o putem folosi ca piste pentru biciclete şi zonă pietonală pe acele distanţe”, afirmă Dan Trifu, preșesintele unui ONG.
Activiştii bucureşteni cred că ar trebui acordată mai multă atenţie transportului public. Nu uită nici de curăţenia oraşului.
„Sunt senzori care detectează perioada de aşteptare în staţia de autobuz, gradul de poluare a mediului în zona respectivă, aplicaţii pe telefoanele mobile care îţi arată timpul până soseşte autobuzul în staţie”, spune Andreea Paul, manager al unei comunități non-profit.
Primăria Capitalei a încercat, anul trecut, să introducă benzile unice pentru autobuze, în zona Mioriţa. Proiectul a fost un eşec.
Activiştii susţin că măsurile propuse de ei nu sunt costisitoare şi că totul depinde de voinţa administraţiei locale de a transforma Capitala într-un oraş modern şi inteligent.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News