Live

Directorul Volkswagen anticipează prăbușirea producătorilor auto din Germania

Data actualizării: Data publicării:
Foto: Shutterstock

Producătorii auto germani au o şansă de doar 50% să rămână lideri în industria automobilelor, dacă nu se transformă pentru a respecta noile reglementări şi a-şi transforma lanţurile de aprovizionare, a declarat marţi directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, transmite Reuters.

Unii producători auto ar putea fi scoşi din afaceri de reformele necesare pentru a trece de la producţia de automobile cu motoare cu combustie la automobile electrice şi de introducerea schimbărilor necesare pentru a contracara riscurile geopolitice, a spus acesta.

„Potrivit punctului de vedere actual, şansele sunt de 50% la 50% ca industria auto germană să mai aparţină elitei globale peste 10 ani”, a spus Diess, referindu-se la grupul VW, BMW şi Daimler.

Intensificarea presiunilor pentru reducerea poluării cu dioxid de carbon şi cu oxid de nitrogen este echivalentă cu o campanie împotriva mobilităţii şi împotriva maşinilor, a spus şeful VW.

„Suntem cu toţii obişnuiţi să avem metropole industriale înfloritoare în jurul celor mai importante uzine ale producătorilor auto germani şi ale furnizorilor acestora, locuri unde oamenilor le place să trăiască şi să muncească, dar acestea nu sunt garantate pentru eternitate. Dacă vă uitaţi la fostele bastioane ale industriei auto, cum sunt Detroit, Oxford-Cowley sau Torino, înţelegeţi că nu există garanţii pentru eternitate”, a afirmat Diess la o conferinţă a furnizorilor auto din Wolfsburg.

Pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale flotelor de vehicule din Europa până în 2030, VW trebuie să crească ponderea de vehicule electrice la 30% din vânzările de automobile noi, a arătat Diess.

Poluarea provocată de dioxidul de carbon, principalul gaz cu efect de seră care provoacă încălzirea globală, va creşte în Germania, din cauza dependenţei ţării de cărbune pentru generarea de electricitate, a arătat şeful VW.

Trecerea de la motoarele cu combustie la automobilele electrice va conduce şi la pierderea a 14.000 de locuri de muncă la VW, până în 2020, a spus Diess, care a adăugat că va fi necesară şi reformarea producţiei de componente a VW.

Divizia de componente a VW, care atrage cea mai mare parte a cheltuielilor de 170 de milioane de euro ale grupului pentru achiziţii, dezvoltă şi fabrică componente la 56 de fabrici din întreaga lume, având 80.000 de angajaţi.

„Începând de la 1 ianuarie, această divizie a Volkswagen îşi va desfăşura activitatea ca entitate economică independentă”, a arătat Diess.

Fiecare din cele 56 de fabrici va fi liberă să îşi evalueze parteneriatele şi chiar să fabrice componente pentru alţi producători de automobile, a precizat acesta.

Sursa: News.ro

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Câți bani au încasat cele două femei lovite cu pumnii și picioarele de un bărbat, în ”lupta rușinii” de la București

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

G7 vrea să combată „supracapacităţile” de producţie ale Chinei, care inundă piețele cu produse ieftine din industriile „verzi”

Peste 130 de mașini Fiat au fost sechestrate de poliția italiană din cauza unui simplu abțibild

Ministrul Economiei: România are toate ingredientele pentru a transforma industria chimică într-o poveste de succes

Comisia Europeană investeşte 1 miliard de euro în 54 proiecte ambiţioase în domeniul apărării

Partenerii noștri