Live

Parlamentul australian a adoptat legea care obligă giganţii tehnologici să plătească conţinutul media

Data publicării:
Aplicațiile Google, Facebook, Amazon pe un iPhone. Foto: Profimedia Images

Parlamentul australian a adoptat joi o lege care obligă giganţii tehnologici să plătească mass-media pentru preluările de conţinut, informează AFP, potrivit Agerpres. Legea a fost adoptată cu uşurinţă, după ce companiile Facebook şi Google au ajuns la un acord cu autorităţile pentru a evita să fie supuse unui arbitraj obligatoriu.

Actul normativ deschide calea pentru ca cei doi jucători digitali majori să investească zeci de milioane de dolari în acorduri pentru conţinut local.

de asemenea, legea s-ar putea dovedi un model pentru rezolvarea conflictelor dintre giganţii tehnologici şi autorităţile de reglementare din întreaga lume pentru a echilibra relaţiile dintre mass-media tradiţionale, aflate într-o mare dificultate financiară, şi giganţii care domină internetul şi captează o parte semnificativă a veniturilor din publicitate.

Guvernul australian a declarat că legea va garanta că organizaţiile de presă "sunt compensate în mod echitabil pentru conţinutul pe care îl generează, contribuind astfel la menţinerea vie a jurnalismului de interes public în Australia".

Google va plăti de acum pentru conţinutul de ştiri care apare în noul său instrument numit Google News Showcase, iar Facebook va trebui să plătească furnizorii care apar în produsul său News, ce urmează să fie lansat în Australia mai târziu în cursul acestui an.

Investiții contra conținut

După blocarea publicării de linkuri către articole de ştiri din mass-media locale sau internaţionale ca răspuns la proiectul de lege, proprietarul Instagram şi WhatsApp a cedat şi a încheiat un acord de ultimă oră cu guvernul de la Canberra.

Grupul lui Mark Zuckerberg a anunţat că va investi cel puţin un miliard de dolari în conţinut de ştiri în următorii trei ani. Această sumă, comunicată miercuri într-o postare pe blog de Nick Clegg, responsabil pentru afaceri publice, se adaugă celor 600 de milioane de dolari investiţi în mass-media din 2018.

La rândul său, Google şi-a exprimat deja acord să plătească "sume semnificative" în schimbul conţinutului oferit de grupul de presă al magnatului Rupert Murdoch, News Corp, care a făcut presiuni în favoarea adoptării acestei legi în Australia.

Facebook şi Google au la dispoziţie două luni pentru a încheia alte acorduri prin care să evite un arbitraj obligatoriu.

Editor : B.P.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

A cheltuit 150.000 de euro pe operații estetice pentru a arăta ”ca o papușă”, dar a ajuns ”un extraterestru”! Ce a ieșit

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

O femeie a fost ucisă la fiecare patru zile în 2024, în Australia. Oamenii cer ca aceste violențe să fie declarate urgență națională

Premierul australian spune că Musk e un „miliardar arogant” pentru că refuză să dea jos de pe X înregistrările atacului din Sydney

Utilizatorii site-urilor de știri din SUA sunt tot mai neimplicați pe rețelele sociale. Care este motivul

“Bărbatul cu bâta”, care a intervenit eroic în timpul atacului de la mall-ul din Sydney, a primit cetăţenie australiană

Partenerii noștri