Imagini în exclusivitate. Cum se antrenează piloții militari ai României

Data publicării:
avion militar

Zeci de ore de zbor, cursuri teoretice şi examene psihologice anuale. Fără toate acestea, niciun pilot nu poate urca la manşa unui avion de luptă. Iar zborul cu un aparat de tip F16 presupune nu doar îndemânare, ci şi multă răbdare şi precizie. O echipă Digi24 a zburat alături de instructorii militari de la Şcoala Boboc, într-un avion de antrenament, şi a petrecut o zi împreună cu tinerii care se antrenează să devină piloţi militari. Urmăriţi un reportaj în exclusivitate:

Suntem pe locul din spate al unui avion de şcoală de tip IAR 99.

La manşă, instructorul ne arată câteva manevre de zbor. Suntem aripă lângă aripă cu alte două aparate pilotate de elevi ai şcolii de aviaţie de la Boboc, din Buzău. Ne ridicăm la aproape 3.000 de metri înălţime şi facem câteva manevre de acrobaţie care forţează motorul avionului.

Tonourile, termenul folosit în aviaţie pentru astfel de manevre, supun corpul uman la o presiune chiar şi de 5 ori mai mare decât cea resimţită în mod normal. Este unul dintre motivele pentru care, alături de antrenament, starea de sănătatea perfectă este obligatorie pentru cei care vor să devină piloţi militari.

După aproape o oră de zbor, avioanele revin la sol. Instructorii şi elevii şcolii de aviaţie de la Boboc analizează, acum, toate manevrele făcute în aer. Avionul de şcoală IAR 99 a fost monitorizat de la sol în timpul zborului iar fiecare pilot în devenire află dacă şi unde a greşit. Tot la sol, un simulator performant îi ajută pe aceştia să-şi îmbunătăţească performanţele.

Mai nou, piloţii pot face exerciţii de dublă, în acelaşi timp”, spune Eduard Antochi, simulator zbor la Şcoala de Aviaţie.

Un ecran imens tridimensional recreează condiţiile de zbor, iar programul aparatului poate rula decolări şi aterizări pe orice pistă din România şi în orice condiţii meteo.

Pot sa îi dau nori, furtună, ninsoare, pot să îi dau vizibilitate zero. Pot să îl fac să zboare instrumental”, spune Eduard Antochi.

Simulatorul a costat puţin peste un milion de euro. Este cel mai modern aparat din România folosit pentru şcolirea viitorilor piloţi. Abia după 15-20 de ore petrecute aici, tinerii pot urca la manşa unui avion. La antrenametul lor se adaugă alte 300 de ore de zbor, la manşa avionului de şcoală.

Ţelul meu e sa devin isntructor aici, în școală. Spre asta am optat de când am absolvit”, spune Oana Ştefan, elev la Şcoala de Aviaţie Boboc.

Şcoala de Aviaţie de la Boboc este singura din România în care sunt pregătiţi tinerii cei doresc să devină piloţi sau instructori de zbor în armată.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Limba asemănătoare cu româna, vorbită de 80 de milioane de oameni la 4.500 km de România: „Are 2.000 de...
Digi FM
Drama trăită de un miner din Alba, după ce pensia i-a fost redusă cu 5.800 de lei: „Am lucrat 40 de ani în...
Pro FM
Antonia, contract de imagine de peste două milioane de euro. Cu cine a acceptat să-și asocieze numele
Film Now
Mădălina Ghenea, divă într-o rochie decoltată, cu crăpătură pe picior, la Veneția. A împărțit zâmbete și...
Adevarul
Marea armată cecenă a lui Kadîrov nu există. Ce trucuri folosește omul lui Putin pentru a masca realitatea
Newsweek
Război global: Cum distrug SUA în 2 ore toate lansatoarele nucleare din Rusia și China?
Digi FM
Dezvăluiri despre puștiul de 14 ani care a ucis doi colegi și două cadre didactice în SUA. Mama lui fusese...
Digi World
De ce nu ar trebui să adaugi banane în smoothie-uri. Semnalul de alarmă tras de un gastroenterolog: „Mulți...
Digi Animal World
Luptă acerbă între un șarpe Boa și un crocodil. Spectacolul uimitor oferit de reptile turiștilor din Brazilia
Film Now
Halle Berry, schimb aprig de mesaje cu fostul soț: "M-am săturat să fiu făcută mincinoasă". Fiecare luptă...
UTV
ABBA ii spune lui Trump sa nu-i mai foloseasca muzica la mitingurile electorale