Sari la conținut

Sute de mii de camioane sunt un pericol pe șosele

Sunt 800.000 de camioane în România, din care doar 275.000 au ITP-ul la zi. Sunt datele oficiale de la Institutul naţional de Statistică şi de la Registrul Auto Român. Problemele cele mai frecvente ale maşinilor mari de marfă sunt la sistemele de frânare şi de direcţie. Ar putea fi o explicaţie pentru numărul mare de accidente în care sunt implicate camioane de mare tonaj, câte unul la fiecare 5 zile. Reporterii Digi24 au încercat să afle care este situaţia, după accidentul produs ieri din judeţul Teleorman, soldat cu doi morţi şi 15 răniţi.

Ipoteza poliţiştilor este că TIR-ul a avut o defecţiune tehnică. O expertiză va stabili dacă a fost vorba de o problemă la sistemul de frânare sau la cel de direcţie. Cert este că şoferul s-a trezit în mijlocul drumului cu roţile blocate.

Şi totuşi, TIR-ul avea ITP-ul făcut acum o lună. În 2016, 275.000 de camioane au avut ITP-ul făcut. Instituţia spune însă că nu are cifre oficiale legate de numărul total al camioanelor de mare tonaj din ţară. Potrivit Institutului Naţional de Statistică, din cele peste 900.000 de maşini de transport marfă înmatriculate în România, 800.000 sunt autocamioane.

George Dincă, director RAR: Până 5% este procentul. 0,88% este procentul de respingere pentru defecţiuni grave, iar 3,14% au avut defecţiuni majore.

Inspecţia tehnică la un camion de 3 tone şi jumătate durează mai mult de o oră şi jumătate. Şi costă până la 160 de lei.

Gabriel Stan, inspector tehnic: Prima operaţiune care se face în cadrul ITP-ului este identificarea vehiculului venit. Verificarea seriei de şasiu, verificarea seriei de motor.

Specialiştii spun că sistemul de frânare şi cel de direcţie sunt cele mai sensibile la un TIR.

Gabriel Stan: Apar probleme mai des la autovehiculele mai vechi de 5 ani, 6 ani. Pe sistemele de direcţie, de articulaţie. Din cauza uzurii, din cauza drumului.

Dacă se confirmă ipoteza poliţiştilor, inginerii sunt de părere că şoferul tirului de la Furculeşti ştia că are o defecţiune.

Gabriel Stan: Aceste probleme nu apar deodată. Nu apar instantaneu. Apar treptat. Îţi spun: vezi ca ai o problemă acolo dacă nu mai poţi controla camionul pe şosea.

Atât problemele infrastructurii cât şi cele tehnice se numără printre cauzele producerii accidentelor grave cu maşini de mare tonaj. În ultimul an, 12 oameni şi-au pierdut viaţa, iar 300 au fost răniţi în urma accidentelor în care au fost implicate camioane.

Radu Dinescu, secretar general UNTRR: Cauzele sunt împărţite astfel: 5% sunt generate de condiţia infrastructurii rutiere, 5% datorita condiţiilor meteo, 5% datorită stării tehnice şI 85% datorită factorului uman.

Anul trecut, Poliţia Română a înregistrat 70 de accidente în care au fost implicate vehicule ce transportau marfă.

Georgian Drăgan, purtător de cuvânt Poliţia Română: 65.000 de sancţiuni contravenţionale aplicate celor care conduceau autovehicule de transport marfă. De asemenea, au fost reţinute peste 3.000 de permise de conducere.

În cazul accidentului din Furculeoti, anchetatorii au deschis un dosar penal pentru ucidere din culpa oi aoteapta rezultatul expertizei tehnice pentru a stabili clar cauzele.

Etichete: siguranta , șosele , itp , TIR-uri

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale