Sari la conținut

„Made in România” se vinde bine online

Producătorii români îşi promovează şi vând marfa în mall-uri virtuale. Sunt site-uri dedicate afacerilor locale şi ONG-urilor care valorifică produse făcute de meştesugari. Apar tot mai multe astfel de iniţiative, proporţional cu interesul crescut al românilor pentru produse fabricate în România.

Sute de mici producători îşi vând produsele în mall-uri virtuale. Comisioanele sunt mai mici decât cele ale importatorilor sau chiar zero, dacă este vorba despre ONG-uri care îşi dedică activitatea unor cauze umanitare. Este cazul unei fundaţii din Ghimbav care produce de câţiva ani decoraţiuni handmade. Banii câştigaţi sunt folosiţi pentru întreţinerea celor 24 de copii pe care organizaţia îi are în grijă. Cei 3 angajaţi ai atelierului realizează genţi, mănuşi şi şorţuri de bucătărie.

Roxana Blaj, reprezentanta Fundaţiei Ghimbav: „Cei care apreciază handmade-ul iau un produs şi ştiu că au făcut o faptă bună şi asta contează pentru noi. Mergem foarte mult pe calitate, creaţia este a noastră, aceasta este o mănuşă de bucătărie în formă de bufniţă.”

Au apărut tot mai multe astfel de iniţiative, susţinute de comercianţii online. Trebuie îndeplinite însă si două condiţii: cifra de afaceri să nu depăşească 500.000 de lei anual iar produsele să fie româneşti.

Iulian Stanciu, proprietarul unui magazin online: „Produsele vor fi marcate peste tot. De asemenea, îi vom învăţa pe micii antreprenori să îşi dezvolte afacerea, le arătăm cum să vândă în online. Ne aşteptăm ca numărul lor să ajungă la 400, la sfârşitul anului.”

Alţi producători şi-au făcut propriul magazin online, în paralele cu cel real.

Reprezentanta unui magazin cu produse cosmetice naturale: „Clienţii sunt de toate vârstele. Pot testa produsele aici, sunt şi vârstnici. Nu se aşteaptă să fie în magazin săpunuri confecţionate manual, după metoda tradiţională.”

Producătorii mizează şi pe ascensiunea galopantă a comerţului online. Anul trecut, valoarea cumpărăturilor făcute de români pe net a depășit pragul de 1 miliard de euro, cu aproape 30% mai mult decât în 2015.

Sursa: Digi24

Pe aceeași temă