Coronavirusul poate aduce și vești bune. Ce domenii s-ar putea îmbunătăți odată cu această criză

Data actualizării: Data publicării:
optimism viata merge inainte
Foto: Rawpixel / Alamy / Alamy / Profimedia

Trăim o situație fără precedent generată de pandemia de coronavirus, în care zi de zi curg veștile proaste și care riscă să aibă un impact majori asupra economiei. Totuși, există și aspecte pozitive ale situației, pentru că această criză poate aduce oportunități de îmbunătățire ale unor domenii și servicii, de exemplu cel medical, cel de IT și comunicații sau educația, arată o analiză realizată de casa de brokeraj XTB România.

„Nevoia accesului la servicii de sănătate şi educaţie de calitate va deveni o prioritate pentru consumatori şi, drept consecinţă, pentru companii şi, mai ales, autorităţile din statele cele mai afectate de această epidemie. Industria de IT obţine un impuls semnificativ de a dezvolta produse şi soluţii care să facă viaţă oamenilor mai uşoară, mai eficientă, mai sănătoasă, astfel determinând revoluţia tehnologică să capete imboldul de care avea nevoie pentru a trece la următoarea etapă de dezvoltare. Industria de telecomunicaţii este, de asemenea, una dintre marile câştigătoare întrucât nevoia oamenilor de internet rapid, oriunde, oricând este acum mai mare că niciodată”, arată un comunicat al XTB România.

XTB România susţine că traficul redus din marile oraşe precum Bucureşti ajută şi la conştientizarea beneficiilor unui aer curat. Astfel, sunt şanse ridicate să se observe, pe termen mediu, o creştere a preocupării pentru un mediu curat şi sustenablitate în business cu consecinţe pozitive asupra calităţii aerului, apei, dar şi produselor alimentare, băuturilor, produselor de îngrijire personală sau cosmeticelor.

Citiți și: Industria producătoare de hârtie igienică, șocată de valul uriaș de comenzi. Fabricile lucrează la foc continuu

Un indice nou pe Wall Street: Stay at Home

Majoritatea companiilor cu activitate de birou implementează „work from home” (lucrul de acasă) pentru prima dată la nivel general. Practica se va putea menţine şi după ce trece criza, ceea ce va putea schimba pozitiv dinamica programului de lucru în viitor, diminuând supraaglomeraţia oraşului şi sporind productivitatea angajaţilor.

În aceste condiții, laptopurile şi sistemele de videoconferinţe au fost printre primele produse vândute la scară largă în marile capitale europene de când a început răspândirea virusului pe vechiul continent.

Compania menţionează că lucrul de acasă a determinat crearea unui nou indice pe Wall Street. Indicele „Stay at Home” conţine 33 de companii care ar putea profita în urma faptului că angajații lucrează de acasă. În indice se regăseşte Netflix (care a câştigat deja 8%), Amazon (poţi vizualiza programe prin serviciul Amazon Prime Video), Facebook, Sonos (vând sisteme audio fără fir, prin wifi), acţiuni la companii de jocuri video, acţiuni de la „programe informatice” care te ajută să lucrezi de acasă şi să realizezi conferinţe online/teleconferinţe.

Spre exemplu, Teladoc Health este o aplicaţie ce le permite pacienţilor să discute prin video cu medicii.

De asemenea, companiile farmaceutice cu activitate în cercetare şi dezvoltare care au anunţat că intră în cursa găsirii unui tratament împotriva coronavirusului au obţinut injecţii masive de capital sau creşteri substanţiale ale acţiunilor la bursă, în vreme ce companiile de generice au înregistrat vânzări colosale.

„Cred că sunt de urmărit pe termen lung companiile din tehnologie şi care furnizează servicii online sau facilitează furnizarea de servicii online. Această criză va schimba oarecum mindsetul marilor corporaţii şi se va schimba şi modul cum se raportează ele la munca de acasă. Acelaşi lucru putem spune şi pentru mindsetul consumatorilor, care vor accesa mai mult servicii online, shopping online, curierat etc. Este foarte posibil că acolo vom vedea primele creşteri susţinute după ce trece perioada aceasta critică sau chiar mai devreme. Pe termen scurt, scăderile masive din ultima lună generează şi oportunităţi de creştere foarte mari pentru companiile care încep să devină atractive pentru vânzare, în vreme ce pentru traderii care au apelat la Short-Selling poate aduce câştiguri imense”, spune Irina Cristescu, general manager în cadrul XTB România.

Short-Selling-ul este un mecanism care permite valorificarea unei diferenţe de preţ pe o piaţă în scădere, în timp ce Hedging-ul este un mecanism care permite protejarea portofoliului împotrivă fluctuaţiilor nedorite. 

Cu mai mult de 15 ani de experienţă, XTB este în prezent a 4-a cea mai mare casă de brokeraj de FX şi CFD-uri din lume şi cea mai mare din Europa Centrală şi de Est. Compania are birouri în peste 10 ţări incluzând Marea Britanie, Polonia, Germania şi Franţa. XTB este, de asemenea, reglementată de cele mai importante autorităţi de supraveghere din lume incluzând FCA şi KNF.

Editor web: Luana Păvălucă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri