Încă bulversat după criza din Suez, transportul naval primește o lovitură puternică din China: Cumpărați de acum cadourile de Crăciun

Ports
Controalele și măsurile restrictive din provincia Guangdong din sudul Chinei au dus la o aglomerare fără precedent în porturile regiunii. FOTO: Getty Images

Problemele din industria de transport maritim de containere sunt departe de a se rezolva în curând, ceea ce ar putea duce la blocaje în perioada premergătoare Crăciunului, avertizează experții din industrie. După blocajele cauzate de criza din Canalul Suez, o altă problemă a apărut acum: controalele și măsurile restrictive din provincia Guangdong din sudul Chinei au dus la o aglomerare fără precedent în porturile regiunii.

Așadar, transporturile au fost blocate și întârziate, ceea ce a accentuat tensiunile deja existente la nivelul lanțurilor globale de aprovizionare. Rezolvarea problemei ar lua câteva luni.

Problemele din Guangdong sunt cele mai recente care au dus la șocurile trăite de industria de transport de marfă în acest an. Firmele de transport maritim s-au luptat să facă față fluctuațiilor puternice ale cererii declanșate de pandemie, precum și consecințelor din blocajul recent din Canalul Suez.

În plus, specificul activității presupune că problemele apărute într-o regiune pot avea efecte negative în întreaga lume timp de câteva luni, scrie BBC.

Terminalul internațional de containere Yantian este unul dintre numeroasele porturi din regiunea Shenzhen, care reprezintă o poartă de acces vitală pentru exporturi. De la sfârșitul lunii mai, terminalul funcționează la capacitate redusă față de cea normală, operațiunile fiind restricționate din cauza măsurilor de control luate pe fondul răspândirii infectărilor. Acest lucru a dus la aglomerație și blocaje, zeci de nave așteptând în afara portului ca o dană să fie disponibilă.

"Unul dintre cele mai mari porturi din China s-a închis practic de aproape trei săptămâni. Au câteva dane în funcțiune, dar nu fac față nici pe departe necesităților", spune Nils Haupt, director de comunicații al companiei de  transport maritim Hapag-Lloyd.

În ultimele zile, navele au fost dirijate departe de Yantian, către alte terminale, dar asta a dus la alte blocaje. În toate porturile s-a ajuns la aglomerație, iar întârzierile cumulate cresc.

Criza din sudul Chinei este cea mai recentă lovitură asupra industriei navale, grav afectate de mai bine de un an

După o cădere puternică în primele luni ale pandemiei, a urmat o revenire frenetică, deoarece oamenii au comandat tot mai multe bunuri de consum. Această schimbare bruscă a cererii a dus la zdruncinarea lanțurilor de aprovizionare oricum afectate și dezechilibrate. S-a ajuns la blocaje în porturile din Europa și America de Nord, deoarece prea multe nave ajungeau în același timp.

Apoi a venit blocajul din martie din Canalul Suez, care a întârziat sute de nave. Când criza s-a rezolvat, toate navele întârziate au creat noi aglomerații în porturi ca Rotterdam și Anvers.

"Abia începeam să vedem lumina de la capătul tunelului. Acum, din păcate, avem această situație în Yantian", spune Nils Haupt.

Peter Sands, expert în probleme de trasport maritim, spune că sectorul este capabil să răspundă la crize, dar că în cazul Yantian este nevoie mai multă transparență și deschidere din partea autorităților locale.

Rezolvarea crizei din China va duce, paradoxal, la noi blocaje

Deși sunt speranțe că și această criză se va rezolva, experții avertizează că, atunci când se va întâmpla acest lucru, se va ajunge din nou la o creștere a livrărilor din regiune, care ar putea provoca iar blocaje suplimentare în alte părți.

Experții spun că blocajele ar mai putea dura cel puțin 12 luni, iar consumatorii din Europa și America de Nord mai au mult de așteptat până să își primească bunurile comandate.

Pentru comercianții din Marea Britanie, această situație crește perspectiva reală a unei penurii de bunuri înainte de perioada cumpărăturilor de Crăciun. Ei au început deja să facă comenzile pentru marfa specifică sărbătorilor, tocmai pentru că știu că termenele de livrare vor fi mult întârziate și din cauză că nimeni nu poate spune care va fi situația în august-septembrie. Deși pare nebunesc, cumpărați de acum cadourile de Crăciun, spune James Baker, editor la o publicație adresată industriei de transport naval.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate