Descoperire neașteptată despre omul de Neanderthal. Ce au realizat cercetătorii după ce i-au reconstruit coloana vertebrală şi cutia toracică

omul de Neanderthal

Oameni de ştiinţă israelieni au reconstruit coloana vertebrală şi cutia toracică a omului de Neanderthal cu ajutorul tehnologiei 3D şi au descoperit că acesta nu era atât de aplecat şi de neîndemânatic pe cum se credea anterior, a notat duminică Ynet, citat de Xinhua.

omul de Neanderthal

Omul de Neanderthal este un strămoş al omului modern, care a apărut cu circa 400.000 de ani în urmă şi a dispărut acum aproximativ 30.000 de ani, scrie Agerpres.

Aceşti strămoşi ai omului modern erau vânători-culegători, trăiau în peşteri, erau capabili să facă foc, realizau unelte din cremene şi au supravieţuit mai multor faze glaciare.

O echipă de cercetători de la Universitatea Bar Ilan şi Colegiul academic Ono, instituţii cu sediul în centrul Israelului, a creat un model tridimensional al unui schelet de om de Neanderthal, pe baza tomografiei computerizate şi a oaselor fosilizate descoperite într-o peşteră din nordul ţării.

Potrivit specialiştilor, reconstrucţia demonstrează că oamenii de Neanderthal aveau o postură dreaptă, un piept larg, iar rolul diafragmei era mult mai important decât astăzi în procesul respiraţiei.

Studiul a descoperit că orientarea coastelor era mai orizontală la omul de Neanderthal în comparaţie cu omul modern.

Asocierea dintre coastele cu structură orizontală şi o diafragmă mare demonstrează că procesul de respiraţie al acestor strămoşi ai noştri se realiza în special cu ajutorul diafragmei, în timp ce la omul modern respiraţia se bazează pe o combinaţie între activitatea diafragmei şi mişcarea coastelor.

Structura toracică, ce oferă detalii despre modul de deplasare, respiraţie şi menţinerea echilibrului, este esenţială pentru înţelegerea integrării oamenilor de Neanderthal în teritoriul pe care îl populau, a adaptării la mediul înconjurător şi a evoluţiei lor.

În plus, modul de deplasare a omului de Neanderthal reflectă capacitatea sa de exploatare a resurselor existente în mediul înconjurător şi şansele de supravieţuire.