Sari la conținut

STUDIU. România cyberpunk. Cum își imaginează românii că va arăta țara în următorii 100 de ani

În pragul Centenarului Marii Uniri, BRD – Groupe Société Générale și D&D Research au realizat un studiu în centrul căruia se află un amplu exercițiu de imaginație: cum își închipuie românii că va arăta România în următorii 100 de ani.

România va fi ținută în mișcare de oamenii cu viziune, școala se va face de acasă, arta se va reinventa, putând fi experimentată cu toate simțurile – sunt doar câteva dintre viziunile pe care românii le au în legătură cu viitorul țării.

Studiul a fost dezvoltat cu scopul de a explora care sunt percepțiile românilor asupra modului în care va arăta România la următorul centenar și să descopere tendințe în gândirea românilor privind progresul.

Una dintre principalele concluzii ale studiului arată că peste 73% dintre românii intervievați consideră resursa umană ca fiind motorul central al dezvoltării și al evoluției României în următorii 100 de ani, iar combinația ideală de factori decisivi în obținerea succesului este, în opinia acestora, viziunea și îndrăzneala.

În privința educației, una dintre mai cele complexe problemele structurale ale societății românești în prezent, majoritatea românilor preconizează, peste 100 de ani, o specializare profesională timpurie: copiii vor ști încă din clasa a II-a ce profesie vor avea și își vor alege jobul și cariera încă de la vârsta de 10 ani.

Din ceea ce știm noi, este primul studiu care a măsurat în mod structurat imaginarul colectiv al românilor privind viitorul îndepărtat – peste 100 ani. Merită menționat faptul că este un studiu complex care a combinat în același timp o abordare proiectivă (variante de răspuns cu itemi foarte creativi) cu măsurarea acestora într-un mod foarte structurat. Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ național urban, iar mărimea acestuia a permis realizarea de analize pe regiunile socio-istorice ale României. M-a bucurat foarte mult să văd că românii se uită la viitorul îndepărtat cu mult mai multă încredere și optimism decât la viitorul apropiat. Și că se așteaptă ca România de peste 100 de ani să își fi rezolvat (aproape) toate provocările din prezent prin soluțiile creative ale oamenilor ei”, a adăugat Dan Petre, coordonatorul studiului și partener D&D Research.

„«Peste 100 de ani» este un proiect de perspective trecut, prezent și viitor. Lansat prin campania BRD de Anul nou, a început cu povestea mai puțin cunoscută a fotografului de război Samoilă Mârza, autorul singurelor imagini de la 1 Decembrie 1918. Ni s-a părut important să continuăm proiectul cu o perspectivă de viitor, să facem un exercițiu de imaginație, să îi întrebăm pe români ce idei au pentru urmatoarea sută de ani. Cum va arăta lumea, unde vom locui, cum vom învăța, cum vom iubi ? Sperăm ca aceste răspunsuri să inspire și să încurajeze la noi idei care să miște lumea”, a spus Sabina Ştirb, brand communication manager la BRD.

Demersul sociologic a fost validat și interpretat de un think tank format din Dan Petre – Conf. Univ. Dr. FCRP/SNSPA, comunicare publicitară și partener D&D Research, Răzvan Rughiniş – Cofondator Innovation Labs și profesor la Universitatea Politehnică din București, Constantin Vică – Lector universitar Facultatea de Filosofie în cadrul Universității din București și Cercetător la Centrul de Cercetare în Etică aplicată în cadrul Universității din București, Georgiana Ilie – senior editor la Decât o Revistă și redactor-șef la Școala9 și Matei Psatta – cofondator TPS Engage.

Rezultatele studiului de percepție „România peste 100 de ani” vor fi publicate în serial pe Digi24.ro și vor putea fi consultate, de asemenea, și într-un infografic pe pagina campaniei BRD: www.creatoriidemaine.ro.

Datele au fost colectate în perioada octombrie-noiembrie 2018, în două etape: o explorare calitativă care a constat în discuții de tip focus grup cu experți, elevi și studenți activi în robotică și specialiști în domeniul științelor socio-umane sau tehnologiei, continuând cu o măsurare cantitativă pe un eșantion urban, de 2.289 de persoane, cu vârste între 18 -55 de ani, în orașe cu peste 100.000 de locuitori.

Percepțiile românilor despre cum va arăta România peste 100 de ani au fost explorate în raport cu elementele care definesc și alimentează progresul, economia și educația, comunicarea interumană, inclusiv relațiile afective, transportul, sănătatea, petrecerea timpului liber și artele audio-vizuale.

Articol susținut de BRD.

Etichete: centenarul marii uniri , 100 de ani romania , studiu viitorul romaniei

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale