Arafat, despre dispecerul care a umilit doi părinți: „Nimeni nu acceptă un astfel de mod de adresare către un apelant la 112”

Data actualizării: Data publicării:
raed arafat inconjurat de jurnalisti si microfoane
Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat. Foto: InquamPhotos/Octav Ganea

Șeful DSU, Raed Arafat, spune că modul în care dispecerul de la Ambulanță a vorbit cu doi părinți din Cluj, care soliciaseră ajutor la 112, este „inacceptabil”. El spune că, deși nu era o urgență, situația putea fi rezolvată trimițând un echipaj pentru a consulta fetița la domicilu.

„Este inacceptabil. Modul de a vorbi cu oameni care solicită ajutor nu poate să fie în acest hal. Chiar dacă tu, ca personal medical, consideri că nu e o urgență, pentru părinții respectivi, faptul că văd cum copilul lor are sânge în urină sau e cu sângerare este ceva care îi sperie”, a spus Arafat la Digi24.

„Putea să se rezolve ușor, vorbind frumos cu ei, discutând, explicând. Și se poate trimite o mașină de consultații la domiciliu să vadă fetița sau să fie fetița transportată cu unul dintre părinți la o unitate de primiri urgențe. Existau alternative pentru medicul respectiv”, a adăugat el.

„Modul în care a fost abordată problema din păcate nu este unul profesionist, pentru asta am solicitat și o anchetă disciplinară. Procedura durează 3 zile, trebuie să o asculte pe doamna, să ia declarația, să asculte ce s-a vorbit acolo. Decizia nu are cum să fie, după părerea mea, că și-a făcut treaba corect. Nimeni nu acceptă un astfel de mod de adresare către un apelant la 112, mai ales că oamenii vorbeau politicos, nu au jignit-o. Deci nu pot să spun că a reacționat pentru că cineva a agresat-o telefonic. Sunt părinți care au solicitat ajutor și trebuia să fie tratați ca atare.

Nu ai cum să spui unui părinte care vede copilul că are dureri și urinează sânge: așteaptă până mâine când vine medicul de familie. Modul de discuție a fost deplasat, comentariile nu erau la locul lor”, a mai spus șeful DSU.

Arafat spune că surmenajul și turele suplimentare ale celor de la 112 nu justifică modul în care operatoarea s-a adresat celor doi părinți.

Bărbatul care a sunat la 112, Iosif Zigor a povestit la Digi24 că a reușit să obțină o ambulanță pentru fetiță abia la al treilea apel, când a vorbit cu un alt dispecer.

A doua oară când a sunat la 112, a vorbit cu aceeași operatoare, care i-a spus din nou că nu va trimite o ambulanță.

„Doamna care a vorbit m-a jignit că nu știm să căutăm de copii, că ea și-a crescut copiii”, a adăuat el.

Editor : Monica Bonea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri