Autostrada unde pământul o ia la vale. Cei 22 de kilometri dintre Cunța și Săliște sunt proiectați și construiți prost

viaduct 3

La opt luni de la inaugurare, Autostrada Orăştie - Sibiu este în pericol din cauza alunecărilor de teren. Pe cei 22 de kilometri ai tronsonului dintre Cunţa şi Sălişte sunt două zone cu probleme: la dealul de la Apoldu şi la viaductul Aciliu, lung de un kilometru şi înalt cât un bloc cu 20 de etaje.

Terasamentul dă semne că o ia la vale: un parapet e îndoit, o placă de beton este spartă, un semn rutier - strâmbat, iar țevile de scurgere sunt îndoite. În plus, viaductul care a costat 44 de milioane de euro s-ar putea transforma acum într-o capcană pentru şoferi.

Nicolae Boţu, profesor la Facultatea de Construcţii din Iaşi: „Dacă se produc tasări şi alunecări ale rampei sub viaduct, atunci este foarte grav. Înseamnă că execuţia, poate şi proiectarea, dar şi execuţia au fost prost realizate. Şi atunci se pot obţine nişte tasări diferenţiate foarte mari între rampa de acces pe viaduct şi viaductul propriu zis. Putem să mergem către viaduct şi să constatăm că viaductul este mai sus decât zona de pământ armat. (Reporter: Poate pune în pericol siguranţa traficului?) Fără îndoială”.

Situaţia, care poate duce la accidente grave, este cunoscută de autorităţi, care păstrează însă tăcerea.

Într-un raport realizat la comanda CNADNR de preşedintele Societăţii Române de Geotehnică şi obţinut în exclusivitate de Digi24 se arată clar că alunecările de teren sunt marea problemă a celor 22 de kilometri de şosea rapidă.

Foto: forum.construim-romania.ro

„Primele semne că pământul o ia la vale au fost în februarie 2012. Și cu toate acestea, primele propuneri de remediere a problemelor apărute din cauza alunecărilor de teren au venit abia după un an”, relatează Adela Mohanu, reporter Digi24.

Autostrada dintre Cunţa şi Sălişte a pornit cu stângul încă din faza de proiectare, dar şi constructorul italian a avut un rol major în accentuarea problemelor.

Raportul spune că excavaţiile au fost realizate fără un plan clar şi pe suprafeţe mult prea mari. În plus, timp de aproape un an şi jumătate, lucrările au fost sistate fix în zonele instabile, fără a se lua măsuri de protecţie şi reparare a suprafeţelor fisurate, aşa că apa adunată în urma precipitaţiilor a pătruns uşor în teren.

Raportul mai arată că nu s-au protejat lucrările nici pentru perioada de îngheţ - dezgheţ. Execuţia defectuoasă a dus şi ea la apariţia unor noi zone cu probleme.

Cei 22 de kilometri de drum au fost inauguraţi cu două zile înainte de turul doi al alegerilor prezidenţiale de anul trecut. Bucata de şosea a costat statul român aproape 183 de milioane de euro. Şi culmea, pe alocuri, asfaltul a şi crăpat.

Narcis Neaga, şeful Companiei de Drumuri, dă însă asigurări că fisurile din asfalt nu sunt cauzate de alunecările de teren, ci de o greşeală de execuţie din partea constructorului.

Narcis Neaga, directorul general al CNADNR: „Deocamdată se lucrează pe costurile constructorului. Statul nu cheltuie niciun ban. El a avut un proiect. Ar fi trebuit să respecte proiectul. Noi considerăm că a fost o greşeală de execuţie. Nu au respectat proiectul. Ei voiau să închidă traficul complet pe autostradă. Noi am respins acest lucru şi iată că s-a putut face această reparaţie şi sub trafic”.

Digi24 vă prezentă, miercuri, în exclusivitate, un reportaj cu dezvăluiri despre greşelile în construcţia autostrăzii Orăştie - Sibiu, şi cum trebuie reparată acum o şosea proaspăt inaugurată. Iar greşelile, pe care nu şi le asumă nimeni, pot duce inclusiv la pierderi de vieţi omeneşti.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica de confidenţialitate