Noul ministru al Transporturilor și-a început mandatul cu o vizită de lucru pe autostrada ”scufundată” Sibiu-Orăştie

Data actualizării: Data publicării:
img-20160714-wa0001 1

Noul ministru al Transporturilor, Sorin Buşe (foto stânga), a vizitat şantierul de pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, supranumit "autostrada scufundată" după ce a fost deschis înainte de turul II al alegerilor din 2014 şi închis câteva luni mai târziu pentru că punea în pericol siguranţa şoferilor, şi a cerut finalizarea la timp a lucrărilor, în luna septembrie.

Lucrările de refacere completă a unei porţiuni de 200 de metri din lotul cu probleme sunt realizate de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) în regie proprie. 

Valoarea lucrării este estimată la 3,7 milioane lei şi este acoperită din garanţia de bună execuţie a constructorului. În 28 aprilie, CNADNR a executat garanţia de bună execuţie constituită de Salini Impregilo SpA, în valoare de 60,5 milioane lei.

"Apreciez ca aţi avut curajul să preluaţi voi lucrarea. Decizia aceasta trebuie respectată. Reparăm ce nu au făcut alţii, din păcate, dar pe banii lor. Nu trebuie să existe nicio abatere de la termenul de finalizare înaintat şi pentru cea mai mică întârziere vă rog sa-mi prezentaţi soluţiile”, le-a spus Buşe şefilor din CNADNR, potrivit unui comunicat al ministerului.

Lucrările de refacere a lotului 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie au început în aprilie şi trebuie finalizate până în septembrie, când ar urma să se reia circulaţia.

Presa a relatat însă că este foarte dificil să fie utilizată pentru reparație garanția depusă de constructorul italian și că, mai mult, deocamdată lipsește cam tot ceea ce este necesar pentru începerea lucrărilor, anume proiect de execuție și autorizație de construire. Problema autostrăzii este aceea că sistemul de drenare a fundației autostrăzii fie lipsește, fie nu funcționează fapt pentru care au loc alunecări ale straturilor superioare. Situația este cu atât mai critică cu cât solul pe care este realizată autostrada este dificil, format dintr-o argilă contractilă.

"Termenul pentru reconstrucţia celor 200 de metri de pe Orăştie - Sibiu se menţine. Se va face Expertiza pe întreg lotul, iar dacă apar probleme le vom remedia pe parcurs, fără a afecta traficul", a precizat ministrul, în timpul vizitei pe şantier. 

Contractul de proiectare şi execuţie pentru lotul 3 al Autostrăzii Orăştie - Sibiu, cu o lungime de 22 de kilometri, a fost încheiat în mai 2011 cu firma italiană Salini Impregilo.

Lotul a fost inaugurat în noiembrie 2014, cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidenţiale, în prezenţa premierului Victor Ponta, candidat la alegeri.

În septembrie 2015, lotul a fost închis, iar o porţiune de câteva sute de metri a fost demolată, din cauză că au apărut fisuri şi denivelări grave pe carosabil.

CNADNR a considerat că firma italiană nu a respectat obligaţiile asumate, iar în ianuarie 2016 a notificat Salini Impregilo cu privire la încetarea contractului.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri