Sari la conținut

Poșta Română renunță la o procedură veche de 40 de ani

În urma publicării unui material pe Digi24.ro în care se arăta birocrația inutilă folosită de Poșta Română în raport cu clienții, instituția de stat a decis să renunțe la o procedură veche de 40 de ani - aceea de a cere adeverință de la locul de muncă unei persoane care dorește să primească un colet la adresa unde lucrează.

Povestea a fost spusă la început pe rețelele de socializare de un bărbat nemulțumit de serviciile Poștei și apoi a făcut subiectul unei știri pe Digi24.ro. Mihai Ungureanu din Târgu Mureș a postat pe Facebook o adeverință „altfel”, exasperat de pretenția inutilă a angajatului Poștei Române. El a explicat că dorea să primească un colet la adresa unde lucrează și pentru a putea a-l putea primi acolo acesta a trebuit să ducă la Poștă o adeverință de la locul de muncă (foto jos).

„La poștă nu vor să-mi elibereze coletul comandat fără adeverință de la locul de muncă pentru că am pus livrarea la birou, nu la adresa de domiciliu. Le-am dus adeverința asta”, a scris bărbatul lângă adeverința atașată.

„Această adeverință complet inutilă s-a eliberat pentru a-i folosi la Poșta Română, o instituție complet blocată în trecut și care merită să dispară”, se arăta în actul cu care bărbatul s-a prezentat la Poștă.

În urma mediatizării acestui subiect, conducerea Poștei Române a decis să renunțe la această cerință la numai o zi după întâmplare. „La Poşta Română trebuie să schimbăm, în primul rând, mentalităţi. Se lucrează cu norme învechite”, spune într-un comunicat Elena Petraşcu, directorul general al intituției.

Redăm mai jos comunicatul integral:

„Poşta Română simplifică procedura de lucru, în beneficiul clienţilor

Bucureşti, 16 noiembrie 2017 - Compania Naţională Poşta Română informează că, începând de astăzi, clienţii care au ales să li se livreze coletele la o altă adresă decât cea de domiciliu, vor fi identificaţi numai în baza unui act de identitate valid.

Pe reţelele de socializare, şi ulterior în presă, a circulat povestea unui client al Poştei Române căruia i-a fost condiţionată ridicarea coletului de la un oficiu poştal din Târgu Mureş, de prezentarea unei adeverinţe de la serviciu care să ateste locul acestuia de muncă. Adeverinţa i-a fost solicitată de către oficiantul poştal, ca urmare a opţiunii clientului de a primi coletul la locul de muncă.

Departamentul comunicare a luat legătura cu clientul respectiv şi l-a asigurat de identificarea şi rezolvarea rapidă a problemei, lucru care la numai o zi după întâmplare, s-a şi produs.

Problema nu este singulară şi derivă din interpretarea zeloasă a unei norme vechi de 40 de ani. Începând de astăzi, această prevedere nu mai există, în Poşta Română, ca urmare a unei decizii ferme a managementului companiei şi a unei analize corecte făcute de grupul de lucru mandatat să actualizeze instrucţiunile şi normele de lucru ale Poştei Române.

„La Poşta Română trebuie să schimbăm, în primul rând, mentalităţi. Se lucrează cu norme învechite. De aceea, încă din primele zile, în calitate de Director General, am dispus analizarea şi actualizarea acestor norme. Confortul clienţilor, timpul redus de aşteptare şi respectul faţă de aceştia sunt priorităţi ale Poştei Române”, a declarat Elena Petraşcu, Director General al Poştei Române.

Astfel, începând de astăzi, clienţii nu vor mai pierde timp pentru a prezenta date sau acte suplimentare de identificare, atunci când optează pentru livrarea coletului la altă adresă decât cea de domiciliu. În cazul predării pe bază de împuternicire se mai înscriu, suplimentar, şi datele de idenficare ale destinatarului.

„Odată cu schimbarea managementului Poştei Române, la nivelul companiei a fost înfiinţat un grup de lucru care se ocupă, în prezent, şi de schimbarea şi îmbunătăţirea unor astfel de norme. Acesta lucrează la reproiectarea instrucţiunilor de lucru în sensul simplificării normelor şi procedurilor. Acestea trebuie să fie facile, uşor de utilizat de către salariaţii companiei din front-office şi din back-office. Vrem să uşurăm modul de lucru în relaţia cu clienţii Poştei Române”, a declarat Gina Budeanu, Director Direcţia Strategii şi Politici de Dezvoltare, Poşta Română.”

Pe aceeași temă