Bugetul alocat pentru sărbătorile de iarnă, mai mare cu 300 de lei faţă de anul trecut. Motivul: creșterea prețurilor

Data publicării:
brad craciun mediafax

 

Bugetul mediu total alocat pentru Crăciun şi Revelion înregistrează o creştere comparativ cu anii anteriori - 1.255,47 lei în 2012, 1.046,75 lei în 2011, 1.052,48 lei în 2010 şi 1.523,29 lei în 2009, arată cercetarea efectuată de Mednet Marketing Research Center.

"Principalul motiv de creştere a acestui buget poate fi faptul că preţurile la majoritatea produselor şi a serviciilor de pe piaţa românească au crescut în decursul anului", spun iniţiatorii studiului.

Pentru 33,5 la sută dintre persoanele chestionate, acest buget este însă mai mic decât cel din 2012.

Majoritatea persoanelor chestionate au arătat că bugetul alocat pentru Crăciun şi Revelion este mai mare decât cel de anul trecut, creşterea fiind resimţită la categoria de produse alimentare (carne, cozonac etc.).

Bugetul mediu pe care respondenţii intenţionează să-l aloce pentru mâncare şi băutură este de 600,76 lei (comparativ cu 501,04 lei în 2012, 422,27 lei în 2011, 491,54 lei în 2010 şi 556,13 lei în 2009).

O creştere este înregistrată şi pentru categoria de produse nealimentare. Astfel, pentru produsele nealimentare specifice sărbătorilor de iarnă (haine, încălţăminte, cosmetice etc.), orăşenii intenţionează să aloce, în medie 498,63 lei (comparativ cu 414,08 lei în 2012, 397,72 lei în 2011, 302,07 în 2010 şi 321,09 lei în 2009), au mai precizat realizatorii studiului.

În ceea ce priveşte călătoriile sau excursiile organizate în perioada sărbătorilor de iarnă, se înregistrează, de asemenea, o creştere a bugetului alocat - 1.524,47 lei în medie, comparativ cu 1.384,17 lei în 2012, 1.332,41 lei în 2011, 1.351,79 lei în 2010 şi 1.312,50 lei în 2009.

În privinţa cadourilor pentru cei dragi, cu ocazia Crăciunului şi a Revelionului, suma medie pe care intenţionează să o cheltuiască majoritatea respondenţilor (87,1 la sută) este de 465,25 lei.

Mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi (55,5 la sută) spun că nu îşi vor cumpăra, anul acesta, brad natural de Crăciun, principalul motiv fiind acela că au deja un brad artificial (40,4 la sută).

În ceea ce priveşte Revelionul 2014, majoritatea respondenţilor aleg să petreacă în ţară (90,1 la sută), conform aceleiaşi cercetări.

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada cuprinsă între 21 şi 27 noiembrie 2013.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri