Nouă din zece antreprenori români cred că actualul context nu este „prielnic pentru business”. Ce soluții bancare îi pot ajuta

Data actualizării: Data publicării:
GeniusIMM_3---780x440 Articol sustinut de UniCredit Bank

Aproape nouă din zece antreprenori români din sectorul IMM cred că actualul context economic nu este unul „prielnic pentru business”, conform celor mai recente date furnizate de Barometrul Minților Creative, realizat de UniCredit Bank.

Mai exact, doar 13% dintre „micro-antreprenorii” chestionați consideră că actualul context economic este favorabil afacerilor.

De asemenea, doar 15% dintre respondenți iau în considerare extinderea business-ului în următorul an. Comparativ, Barometrul Minților Creative 2017 arăta că 45% dintre antreprenori plănuiau extinderea business-ului.

Totodată, doar o treime (33%)  dintre micro-întreprinderile românești chestionate au crescut în ultimul an, în timp ce aproape jumătate (48%) au stagnat.

Micro-întreprinderea este definită drept compania care are sub 10 angajați și o cifră de afaceri mai mică decât echivalentul în lei a 1 milion de euro.

Efectul creșterii salariului minim asupra IMM-urilor

În urmă cu un an, trei sferturi dintre întreprinderile mici și mijlocii, chestionate de Consiliul IMM, se așteptau să aibă dificultăți ca urmare a creșterii salariului minim, iar jumătate se pregăteau să concedieze până la 5 angajați.

Astfel, salariul minim a ajuns la 2350 de lei pentru cei cu studii superioare și la 3.000 de lei pentru cei din sectorul construcțiilor. Potrivit patronilor, aceste sume nu pot fi suportate de toate companiile, iar cele mai afectate vor fi firmele mici.

În acest context, UniCredit Bank vine în sprijinul micro-antreprenorilor cu pachetul ”GeniusIMM”, un produs dedicat întreprinderilor mici și mijlocii, „care oferă acestor companii libertatea de a configura contrul/conturile, în funcție de nevoile specifice ale afacerii”.

Ce beneficii au antreprenorii la achiziționarea pachetului GeniusIMM de la UniCredit Bank

În plus, antreprenorii care activează în domeniul IMM-urilor pot câștiga un bonus de 500 de lei în contul afacerii dacă achiziționează pachetul „GeniusIMM” până la data de 31 ianuarie 2020 și dacă încasează minimum 10 mii de lei pe lună, timp de 3 luni consecutive..

„Pachetul de bază, la 39 lei/lună, cuprinde toate produsele și serviciile de care un business are nevoie în activitatea curentă”, spun reprezentanții UniCredit Bank. Astfel, un antreprenor va avea un control mai bun al afacerii sale și va putea investi „în lucrurile care contează cu adevărat”.

Lista completă a facilităților incluse în pachetul de bază se regăsește aici.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Barometrul a fost realizat în luna septembrie 2019 și este rezultatul mai multor cercetări, efectuate în perioada 1-30 august, sub forma a 300 de chestionare (120 în București și câte 45 în Timișoara, Brașov, Cluj-Napoca și Iași). De asemenea, au fost realizate cinci interviuri cu antreprenori din București, Timișoara, Cluj-Napoca și Brașov.

Colectarea datelor pentru acest studiu a avut loc între 1 și 30 august 2019, implicând o componentă calitativă și una cantitativă. Peste 300 de antreprenori aflați în poziții de conducere în micro-întreprinderi din industrii precum publicitate, media, financiar-contabil, medical, imobiliare, construcții, arhitectură, design, foto&video, transporturi au luat parte la studiu.

Barometrul Minților Creative face parte din Platforma Minților Creative - programul educațional prin care UniCredit Bank susține afacerile creative din România. Studiul a fost realizat împreună cu agenția Cult Market Research și a fost lansat pe 26 septembrie.

UniCredit Bank este parte a UniCredit, bancă comercială paneuropeană puternică, cu un sistem integrat de servicii de banking Corporate şi de Investiţii, care oferă o rețea unică vest-, central- şi est-europeană bazei sale de 26 de milioane de clienți.

Grupul este prezent în România prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management şi UniCredit Services.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri