O porțiune din autostrada Sebeș-Turda are mari probleme. Din cauza infiltrațiilor de apă, zidul de sprijin deja executat se mișcă

santier-sebes-turda-pro-infrastructura.4
O porțiune din autostrada Sebeș-Turda are mari probleme. Din cauza infiltrațiilor de apă, zidul de sprijin deja executat se mișcă. FOTO: Facebook Asociația Pro Infrastructura

2021 ar trebui să fie anul în care România va sări de borna de 1000 de kilometri de șosea rapidă, însă finalizarea unui tronson de 24 de kilometri, între Sântimbru și Aiud, este încă sub semnul întrebării. În timp ce constructorul anunță va avea lucrările gata în vară, iar șefii din Transporturi spun că se va circula pe lotul 2 din autostrada Sebeș-Turda până la finalul anului, reprezentanții societății civile, care militează pentru dezvoltarea infrastructurii, cer întâi rezolvarea problemelor legate de infiltrațiile de apă din zona Oiejdea.

Soluția tehnică nu a fost încă aprobată, așa că nu se știe deocamdată cât vor dura lucrările pentru stabilizarea terenului. 

Solul argilos și infiltrațiile de apă din în zona Oiejdea, la intersecția cu DN1, dau emoții cu privire la finalizarea anul acesta a celor 24 de kilometri din autostrada Sebeș - Turda, între Sântimbru și Aiud. Și așa ritmul de lucru al grecilor de la Aktor, constructorului șoselei, este unul greoi, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructura (API).

Ionuț Ciurea, președintele API: "Alunecarea acolo angrenează pilonii care sunt deja forați. Zidul de sprijin care este deja executat se mișcă. Nu se mișcă cu tot cu aliniamentul autostrăzii. Se știa că e o zonă cu probleme, dar nu se știa la modul detaliat cât de grave sunt problemele respective și cam care ar fi soluția astfel încât să țină din prima. Până nu se rezolvă acolo și nu vedem soluția de remediere pusă în operă nu o să putem să vorbim la modul cert de deschiderea traficului".

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: "Se va găsi o soluție. Nu este culmea tehnicii. E nevoie de niște ancoraje pentru acele ziduri care se pare că nu sunt suficiente, de niște drenaje suplimentare pentru că lucrează apa în spate. Nu e o chestie care să deraieze acest proiect. Se va găsi o soluție tehnică. Sunt vreo două, trei care sunt pe masă. În mod cert se va găsi o soluție astfel încât acest lot să fie finalizat în acest an".  

Constructorul grec dă, însă, asigurări că șoferii vor putea circula pe cei 24 de kilometri de șosea rapidă până la vară, în condițiile în care șantierul se apropie de un stadiu fizic de 80% și că nu mai există blocaje birocratice semnificative.

Într-un răspuns pentru Digi24, șefii Companiei de Drumuri spun că termenul de finalizare a lucrărilor este luna august și că nu există motiv pentru depășirea lui din moment ce grecii știau de problema infiltrațiilor de apă din zona Oiejdea atunci când și-au asumat deschiderea autostrăzii în vară.

"Antreprenorul de pe lotul 2 al autostrăzii Sebeș - Turda și-a asumat ca termen de finalizare a lucrărilor luna august 2021, cunoscând problema infiltrărilor de apa de la km 19. Aceste lucrări nu ar trebui să afecteze termenul de finalizare. Antreprenorul și-a asumat intervenția de remediere în termen de 30 de zile de la realizarea expertizei. În baza acestui document se va stabili ce lucrări sunt necesare, precum și termenul de execuție al acestora", a comunicat CNAIR.

Ionuț Ciurea, președintele API: "Este exclus ca Aktor să termine în vară. Ei de ce zic de vară: este termenul contractual de finalizare. Când o să depășească, pentru că este cert 100% că o să se depășească, Aktor este bun de plată. Eu sper ca această Companie de Drumuri, care ne este atât de dragă, să găsească puterea contractuală si legală și să decidă și să le aplice penalități și să se miște pentru că în ritmul ăsta nu o să fie gata anul ăsta autostrada darămite în vară."

Valoarea contractului semnat cu grecii de la Aktor sare de 549,3 milioane de lei, fără TVA. Lucrările la lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda au început în 2015 și să fie încheiate în 2016.

Cei 24 de kilometri dintre Sântimbru și Aiud sunt singurul tronson lipsă pentru ca șoferii să poată circula doar pe autostrada de la Sibiu la Cluj-Napoca.

Editor : Georgiana Marina

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate