REPORTAJ. Bucureștiul, văzut din trafic. Ce spun șoferii și ce soluție are un pensionar

Cătălin Firoiu Data publicării:
Aglomerația traficului din București, văzută prin oglinda retrovizoare
Aglomerația traficului din București, văzută prin oglinda retrovizoare Foto: captură TV

Infrastructura Bucureștiului s-a îmbogățit în ultimii treizeci de ani cu podul Basarab, cu pasajele subterane Băneasa, Piața Sudului și Piața Presei Libere, precum și cu pasajele Pipera, Vitan și Nicolae Grigorescu. Chiar dacă a fost inaugurat, pasajul Ciurel nu este încă finalizat. Cu mici excepții, configurația străzilor orașului a rămas la fel ca în anii 1980. În peisajul acesta se întâlnesc zilnic cele un milion și jumătate de mașini înmatriculate în București și peste 150.000 aflate în tranzit. Din matematica traficului rezultă un oraș sufocat de mașini: al patrulea cel mai aglomerat din Europa, conform raportului TomTom care analizează situația traficului în 416 localități din 57 de țări.

Reporterul Digi24 a mers să verifice realitatea din teren și să stea de vorbă cu bucureștenii despre această problemă eternă a Capitalei.

Un bărbat cu un scuter încearcă să-și facă loc printre mașinile care zac în blocaj. 

- Sunteți un norocos!

- După cum vedeți, nu prea. Pentru că n-am pe unde să merg. Așa că... trebuie să stau și eu în coadă la fel ca toată lumea.  Măsurile... toată lumea vorbește despre ele.

- Ziceți-mi una!

- Parcări la marginea Bucureștiului și transport în comun.

***

Întrebăm un șofer, care stă în trafic, la o intersecție:

 - Cum poate fi fluidizat traficul din București, în opinia dumneavoastră?

- În primul rând să mărească strada sau să ia scuarul și să facă patru benzi.

- Sau să facă ce-o face cu semafoarele! intervine pasagerul din dreapta. Dacă nu reglează semafoarele, n-o să fim niciodată...  Așa o să fie aglomerație în permanență, conchide el pesimist.

***

Și polițiștii sunt exasperați de trafic. Surprindem unul dintre ei, într-o intersecție, care strigă indignat la un șofer rătăcit:

- Ce cauți în intersecție? Ce cauți în intersecție?

***

Întrebăm un alt șofer:

- Să pună semafoare de-astea mai inteligente și să mai lase lumea mașina și să ia transportul în comun!

***

O ambulanță își face loc cu greu pintre coloana de mașini de pe un bulevard din București.

- Sunt prea multe mașini! Bucureștiul n-a fost proiectat pentru un asemenea număr de mașini! spune un alt șofer.

- E sufocat și-o să fie din ce în ce! Nu știul... Oricum, restricționarea unor mașini care nu ar trebui să circule. Asta ar fi în principal. Pentru că sunt foarte multe mașini care nu prea ar trebui să circule, este de părere un alt șofer.

***

Soluțiile par să vină, culmea, de la pietoni.

- O zi să meargă mașinile cu soț, în cealaltă fără soț, este ideea unui pensionar pe care îl întâlnim stând pe o bancă într-un parc din București. Minim patru persoane în mașină! continuă el expunerea planului de decongestionare a traficului din București. Minim patru persoane, nu omul și mașina, subliniază el. Iar pentru parcări și pentru astea, NU mașinile pe trotuar! Niciun primar nu a reușit să dea mașinile jos de pe trotuar! Străzile să se facă cu sens unic, iar mașinile jos de la bordură! Vreau ca cetățean să merg pe trotuar!

Urmăriți reportajul în materialul video de mai jos:

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate