Prima întâlnire cu extratereștrii ar putea avea loc la vară. Ce crede NASA că se va întâmpla în acel moment

imagini planeta Marte
Foto: GettyImages

Lumea încă nu e pregătită pentru vestea că există viață pe planeta Marte, chiar dacă acest lucru s-ar putea întâmpla în curând, informează CNN.

„Ar fi ceva de-a dreptul revoluționar”, a declarat Jim Green, șeful echipei de cercetători științifici de la NASA. „O astfel de veste ar schimba complet felul în care vedem lucrurile și nu cred că suntem, în prezent, pregătiți pentru o astfel de veste. Nu, nu suntem”, a declarat savantul NASA.

În vara anului 2020, NASA are programată o misiune comună cu Agenția Spațială Europeană (ESA), al cărei scop este trimiterea pe Marte a două vehicule speciale care să foreze la suprafața planetei, cu speranța că vor fi descoperite forme de viață.

În condițiile în care Marte este afectată, la suprafață, de radiații, oamenii de știință presupun că singurele semne de viață ar putea fi descoperite doar în subteran.

Vehiculul spațial NASA, împreună cu Exomars, vehiculul ESA, vor fora, astfel, în crusta marțiană, iar probele colectate urmează să fie apoi trimise pe Pământ.

După ce au forat, pe Pământ, până la adâncimi de câțiva kilometri, oamenii de știință au descoperit în crusta terestră mai multe microrganisme și speră să obțină un rezultat similar pe Marte.

Astfel, misiunea reprezintă cea mai bună ocazie pentru a putea răspunde la întrebarea: „Suntem singuri în Univers?”.

În cazul în care oamenii de știință vor descoperi urme de viață în crusta marțiană, acest lucru ar reprezenta o descoperire extrem de importantă pentru astrobiologie, declară șeful echipei de oameni de știință de la NASA.

De asemenea, cele două vehicule marțiene vor încerca să determine clar dacă pe planeta Marte a existat într-adevăr, la un moment dat, apă

„E simplu: unde e apă, e și viață”, a conchis cercetătorul NASA.

Editor web: Mihnea Lazăr