Mașinile electrice, încurajate în București prin vorbe: Au fost construite doar 7 stații de încărcare. Ce spune Primăria

Data actualizării: Data publicării:
masina-electrica-kia-incarcare

Marele proiect prin care Primăria vrea să transforme Bucureștiul într-un oraș smart și prietenos cu natura s-a împotmolit. A promis 300 de stații de încărcare pentru mașinile electrice, dar a reușit să instaleze doar 7. Teoretic, până la finalul acestui an ar trebui să mai funcționeze alte 40, însă lucrările nu au început nici acum.

ACTUALIZARE. Reacția Primăriei Capitalei: 

Primaria Municipiului Bucuresti va implementa proiectul de montare a celor 300 de stații de încărcare mașini electrice în Capitală, conform angajamentelor asumate în conformitate cu prevederile Directivei Uniunii Europene 2006/32/CE și concretizate prin Legea Eficienției Energetice 121/2014 privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Aceste măsuri sunt parte a Programului de menținere a calității aerului din București, program aprobat prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 715/18.10.2018.

Prin intermediul Companiei Municipale Energetica București, pentru anul 2019 este în desfasurare procesul de achizitie și montare a 40 de astfel de stații, proces care se desfașoară cu respectarea tuturor pașilor prevăzuți de Legea 98/2017, a achizițiilor publice. Așa cum am precizat, procedura de achiziție, aflată in monitorizararea ANAP, este aproape de finalizare, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare . Principalul motiv pentru “întârzierea” la care faceți referire în materialul difuzat nu are legatură nici cu lipsa de voință la nivelul PMB, a CMEB S.A. sau ANAP ci tine doar de termenele legale tinand cont de procedura de monitorizare a ANAP. Reiterăm faptul că, achizitia celor 40 de stații de încărcare mașini electrice se află în faza finală și că montarea acestora va începe imediat ce procedurile legale de achiziție vor fi încheiate.

Ca dovadă a faptului că este un proiect viabil și care va fi pus în practică, reamintim că, au fost demarate toate procedurile de obținere a avizelor necesare montării și punerii în folosință a stațiilor de încărcare, de la Primăria Municipiului București și ENEL. În acest moment sunt obținute avizele de amplasament și urmează obținerea avizelor tehnice de racordare de la ENEL.

Prin realizarea acestui proiect, Primăria Municipiului București, prin intermediul Companiei Municipale Energetica, se înscrie în prevederile Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, care presupune un sistem de transport eficient, integrat, durabil si sigur, care să contribuie la descongestionarea traficului și reducerea poluării în regiunea Bucuresti-Ilfov.


O staţie mare de încărcare pentru maşinile electrice costă aproximativ 30.000 de euro. Primăria Capitalei îşi propune instalarea a peste 300 de astfel de staţii însă până în prezent Bucureştiul are doar 7.

Restul staţiilor ce îi ajută pe şoferii de maşini electrice să circule prin Capitală sunt puse la dispoziţia bucureştenilor de firme private.

Ciprian Cherciu, membru asociaţia pentru electromobilitate: „O idee pentru primăriile care spun că nu au bani ar putea fi ca pe un loc de parcare să tragă o priză de 2,20kw. Ar fi măcar o variantă de back-up pentru cei care circulă cu mașinile electrice.”

Până la finalul anului, firma specializată a primăriei ar trebui să instaleze alte 40 de stații de încărcare în oraș. Nici măcar consilierii puterii nu știu în ce stadiu este acest proiect.

Tudor Tim Ionescu, consilier general PMB: „Inițiatorul acestui proiect a adresat o întrebare direcției de mediu și transporturi pentru a vedea care sunt motivele pentru care nu s-au implementat până acum toate stațiile.”

Ciprian Ciucu, consilier general PMB: „Nu s-a întâmplat pentru că, chiar dacă se votează ceva, asta nu garantează în România că se va executa.”

Primăria Capitalei transmite că întârzierile au apărut în urma unor solicitări venite din partea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice.

Ce spun bucureștenii?

- Mașina electrică este deocamdată încă o provocare, în sensul în care trebuie să-ți planifici drumul înainte, să-ţi faci niște calcule. Sunt câteva stații type 2 unde se încarcă, a mea în 3 ore, și este și o stație de putere mare, pe care am mai pățit să se bată lumea.

- Sunt foarte multe firme, SRL-uri care au ales mașina electrică pentru business. De foarte multe ori găsesc stațiile ocupate de aceste firme.

Conform proiectului votat de Consiliul General, în București ar urma să funcționeze, până în 2021, 300 de stații de încărcare pentru mașinile electrice.

Redactor web: George Costiță

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri