Sari la conținut

Un oficial al Comisiei Europene avertizează asupra consecințelor interzicerii automobilelor diesel în orașe

Interzicerea automobilelor diesel în orașele europene ar putea afecta capacitatea producătorilor auto de a investi în vehicule cu emisii zero, este avertismentul Comisiei Europene transmis miniștrilor transporturilor din blocul comunitar, transmite Reuters, preluată de Agerpres.

Într-o scrisoare analizată de Reuters, Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru piață internă, industrie, antreprenoriat și IMM, afirmă că nu vor exista beneficii în cazul prăbușirii pieței automobilelor diesel, iar pe termen scurt autoritățile ar trebui să se concentreze pe forțarea producătorilor auto să reducă emisiile periculoase de oxid de azot la limita acceptată de reglementările UE.

„Deși sunt convinsă că ar trebui să ne îndreptăm rapid spre vehicule cu emisii zero în Europa, autoritățile și industria auto nu pot fi interesate de un colaps rapid al pieței europene a automobilelor diesel, ca rezultat al interzicerii acestor vehicule pe plan local", a explicat Bienkowska. "Doar ar priva industria de fondurile necesare pentru a investi în vehicule cu emisii zero", avertizează oficialul european.

Principalii producători auto din Germania au făcut investiții semnificative în tehnologia diesel, dar de la izbucnirea scandalului emisiilor de la Volkswagen — în 2015 — temerile privind poluarea vehiculelor a dus la verificări amănunțite în industria auto, în special a nivelului de oxid de azot, care provoacă boli respiratorii și afectează mediul.

Bienkowska le-a spus miniștrilor Transporturilor că este îngrijorată în legătură cu recentele încălcări ale reglementărilor privind emisiile de la Audi și Porsche. Giganţii auto din Germania au intrat în atenţia Comisiei Europene, care îi bănuieşte de practici necinstite faţă de concurenţă. Reacţia oficialilor europeni vine după dezvăluirile făcute de publicația Der Spiegel. Potrivit jurnaliştilor, companiile Volkswagen, Porsche, BMW, Audi şi Daimler sunt suspectate că au creat un cartel, ca să poată manipula preţul diverselor componente şi sisteme auto, inclusiv cel care controlează emisiile de gaze. Mai mult, conform presei germane, astfel de practici ar funcţiona în Germania încă din anii `90, în rândul marilor producători auto. Companiile care încalcă reglementările Uniunii Europene pot primi o amendă de până la 10% din cifra lor de afaceri.

Comisarul european Elzbieta Bienkowska solicită ca toate mașinile cu emisii excesiv de ridicate de oxid de azot să fie scoase de pe drumurile europene, dar susține că producătorii auto ar trebui să acționeze în mod voluntar.

Munchen-ul, orașul care găzduiește cartierul general al producătorului auto BMW, a devenit ultimul oraș din Germania care analizează posibilitatea interzicerii circulației anumitor automobile cu motoare diesel, din cauza creșterii emisiilor poluante.

"Oricât de mult aș dori să evit o astfel de interdicție, cred că este puțin probabil să nu existe interdicții în viitor", a declarat luna trecută primarul din Munchen, Dieter Reiter. Întrebat despre cele mai recente date referitoare la emisiile de oxid de azot care ar depăși normele europene, Dieter Reiter a răspuns: "rezultatele sunt șocante, nimeni nu se aștepta la acest lucru".

În schimb, un purtător de cuvânt de la BMW, companie care produce o gamă largă de autovehicule începând de la modelul electric i3 și până la SUV-uri cu motoare pe benzină și motorină, a apreciat că încurajarea utilizării vehiculelor electrice este o modalitate mai bună pentru a îmbunătăți calitatea aerului decât interzicerea automobilelor diesel.

La rândul său, un purtător de cuvânt de la Ministerul german al Transporturilor a declarat că guvernul federal de la Berlin se opune și el posibilității ca o serie de orașe și state să interzică automobilele diesel. "Interzicerea circulației este o abordare politică greșită", a apreciat purtătorul de cuvânt.

Cu toate acestea, orașul Stuttgart, sediul Mercedes-Benz și Porsche, se pregătește deja să interzică, începând de anul viitor, circulația anumitor vehicule diesel care nu îndeplinesc ultimele norme de poluare.

Având în vedere consumul mai redus de combustibil al autovehiculelor diesel în comparație cu cele pe bază de benzină, cei trei mari producători auto germani au investit semnificativ în tehnologia diesel. În consecință, dacă în SUA tehnologia diesel este doar o piață de nișă, în Germania aproximativ jumătate din noile autoturisme vândute în Germania erau propulsate de motoare diesel înainte de izbucnirea scandalului de la Volkswagen, care a dus la scăderea cotei de piață a automobilelor diesel la 40%.

Perspectiva unor interdicții care să vizeze automobilele diesel va afecta și piața automobilelor rulate, ceea ce pe cale de consecință va afecta diviziile de leasing și finanțare ale producătorilor auto.

Etichete: Germania , comisia europeana , comisar european , diesel , industrie auto , scandal emisii , Elzbieta Bienkowska , emisii auto , interzicere diesel

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale