„Le-a aprins creierele”. Cocaina aruncată în ocean ar putea să-i „înnebunească” pe rechini. Ce au descoperit mai mulți experți

rechini care inoata
Mai mulți cercetători cred că rechinii consumă cocaina aruncată în apele din largul Floridei. FOTO: Profimedia Images

Mai mulți cercetători cred că rechinii consumă cocaina aruncată în apele din largul Floridei, explicând că asta i-ar putea face să acționeze în moduri „nebunești”, potrivit Sky News.

Cercetătorii care investighează dacă drogurile aruncate peste bord au un impact asupra vieții marine din regiune pentru un documentar au descoperit că unii rechini păreau să se comporte ciudat, iar alții au răspuns la stimulente similare.

Contrabandiștii au aruncat nenumărate tone de cocaină în mările din jurul Floridei, transportate din America Centrală și de Sud, fie pentru a fi colectate de asociați, fie pentru a evita arestarea. Drogurile sunt apoi adesea aduse la țărm de curenții oceanici. Numai luna trecută, Paza de Coastă a SUA a confiscat peste 6.400 kg de cocaină în Marea Caraibelor și Oceanul Atlantic, cu o valoare estimată la 186 milioane de dolari.

Biologul marin, Tom Hird, și cercetătorul în domeniul mediului de la Universitatea din Florida, Tracy Fanara, au studiat rechinii din largul Florida Keys pentru a vedea dacă drogurile au vreun impact asupra lor.

În timpul unei scufundări pentru a observa comportamentul, un mare rechin ciocan - o specie care în mod normal evită oamenii - a venit direct spre echipă și părea să înoate în mod ciudat. Cercetătorii au înregistrat, de asemenea, un alt rechin care părea fixat pe ceva și înota în cercuri strânse, în ciuda faptului că nu era nimic la vedere.

Pe lângă monitorizarea rechinilor, oamenii de știință au pus în apă, în cadrul studiului, pachete similare ca mărime și aspect cu cele de cocaină, dar și niște lebede false. Spre surprinderea lor, rechinii s-au îndreptat direct spre pachete, nu spre lebede, mușcând din ele. Unul dintre rechini chiar a luat un pachet și a plecat înotând cu el.

Apoi, cercetătorii au făcut o minge de momeală dintr-o pulbere specială, foarte concentrată. Aceasta a fost concepută pentru a declanșa o descărcare de dopamină cât mai apropiată cu a unei doze de cocaină. Atunci când rechinii au mâncat praful, cercetătorii au văzut că aceștia au luat-o razna.

„Cred că avem un potențial scenariu despre cum ar putea arăta dacă le-ai da rechinilor cocaină. Le-a aprins creierele. A fost o nebunie”, a declarat Hird.

În cele din urmă, echipa a aruncat pachetele de cocaină falsă dintr-un avion, iar mai multe specii de rechini, inclusiv rechini-tigru, au intrat în acțiune.

Biologul a recunoscut că mulți factori diferiți ar putea fi responsabili pentru acest comportament ciudat și că rezultatele nu arată neapărat că rechinii din Florida consumă cocaină.

Hird a declarat: „Nu avem nicio idee despre ce ar putea face cocaina rechinului”.

El a adăugat că cercetările arată că diferiți pești par să reacționeze în moduri diferite la aceeași substanță chimică, potrivit Live Science.

Editor : Bianca Chirilă