Sari la conținut

Facebook, noi instrumente de luptă împotriva manipulării politice

Reprezentanții companiei Facebook au prezentat în detaliu, luni, o serie de noi instrumente de luptă împotriva tentativelor de manipulare politică prin intermediul conținuturilor sponsorizate publicate pe această rețea de socializare. Printre noile măsuri luate de compania americană se află angajarea în acest scop a peste 1.000 de persoane și crearea unor criterii mai restrictive pentru agențiile de publicitate, informează AFP citat de Agerpres.

Facebook's Influence In Consumer Consumption Of News Growing

Foto: Gulliver/Getty Images

Respectându-și angajamentul, compania a remis luni Congresului american conținutul a aproximativ 3.000 de mesaje ("ads") publicate între 2015 și 2017 și finanțate de "o entitate rusă denumită Internet Research Agency", dintre care foarte multe, potrivit Facebook, "par să amplifice diviziunile sociale și rasiale în Statele Unite", a precizat într-un comunicat Joel Kaplan, un reprezentant al firmei americane.

Prin finanțare, este posibil ca pe rețelele de socializare și motoarele de căutare online să se țintească anumite mesaje către un anumit public, grație unor algoritmi creați în funcție de profilul utilizatorilor. Autoritățile americane anchetează o posibilă ingerență rusă în campania electorală americană din 2016, care a dus la victoria lui Donald Trump.

"Furnizăm aceste conținuturi Congresului pentru că vrem să ne achităm de responsabilitatea noastră de a-i ajuta pe anchetatori, pentru ca ei să înțeleagă mai bine ingerința rusă în sistemul politic american și să explice aceste activități publicului", au transmis reprezentanții Facebook.

Facebook a detaliat și alte măsuri pe care le va implementa pentru a monitoriza mai bine conținuturile sponsorizate. Dincolo de monitorizarea conținutului în sine, compania americană a promis că va examina mai bine și "contextul în care (conținutul) a fost finanțat și (care este) publicul vizat".

Grupul american va angaja "peste 1.000 de persoane în echipele însărcinate cu monitorizarea conținuturilor sponsorizate pe plan mondial și va investi mai mult în tehnologia mașinilor capabile să învețe, pentru a repera mai bine și a suprima conținuturile publicitare".

Facebook intenționează, de asemenea, să implementeze criterii mai restrictive pentru agențiile de publicitate. Pe lângă interdicția aferentă "conținuturilor șocante", "amenințărilor directe" și mesajelor de promovare a armelor de foc, Facebook va interzice de acum înainte și conținuturile sponsorizate care exprimă violența "într-o manieră mai subtilă".

Managerii acestei rețele de socializare doresc să ceară mai multe informații de la companiile de publicitate care doresc să publice mesaje "referitoare la alegerile naționale americane". În mod concret, "publicitarii potențiali vor trebui să confirme compania sau organizația pe care o reprezintă înainte de a putea să cumpere" un spațiu publicitar.

"Este vorba despre a face mai dificile tentativele de ingerință", au adăugat reprezentanții Facebook, aflați în vizorul Congresului american pe această temă, la fel ca managerii de la Twitter și Google.

Etichete: schimbari Facebook , manipulare politica facebook , noi instrumente facebook

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale