Un asteroid va trece foarte aproape de Pământ în această noapte

Data publicării:
5a7b40e42a6b7_asteroid1

Un asteroid cu dimensiuni între 15 şi 40 de metri va trece pe lângă Pământ, în noaptea de vineri spre sâmbătă, acesta având o traiectorie mai apropiată decât cea a Lunii, conform unui anunţ al NASA, citat de CNN, relatează Agerpres

2018 CB este cel de-al doilea asteroid de dimensiuni mici care va trece prin apropierea planetei noastre în această săptămână, potrivit NASA.

„Deşi 2018 CB este relativ mic, ar putea fi mult mai mare decât asteroidul care a intrat în atmosferă deasupra Celeabinsk, Rusia, în urmă cu aproape cinci ani, în 2013'', a declarat Paul Chodas, director în cadrul Centrului pentru Studierea Obiectelor aflate în Apropiere de Pământ din cadrul Laboratorul de Propulsie cu Jet din Pasadena, statul California.

„Nu se întâmplă des ca asteroizii de asemenea dimensiuni să se apropie atât de mult de planeta noastră - poate doar o dată sau de două ori pe an'', a precizat Chodas.

Asteroidul descoperit la 4 februarie de astronomi din cadrul Catalina Sky Survey (CSS) din apropiere de Tucson, Arizona, se va afla cel mai aproape de Pământ vineri, la ora 22.30 GMT, notează Daily Express.

Potrivit NASA, 2018 CB nu va reprezenta un risc pentru Pământ, deplasându-se la o distanţă de aproximativ 64 de kilometri, adică destul de aproape după standardele spaţiale.

Distanţa dintre Lună şi Pământ variază între circa 356.400 de kilometri la perigeu şi 406.700 de kilometri la apogeu.

NASA detectează în fiecare an aproximativ 1.500 de noi obiecte aflate în apropierea Pământului. Mici asteroizi trec între planeta noastră şi Lună de mai multe ori pe lună.

Un asteroid ce a fost inclus de NASA în categoria corpurilor cereşti "potenţial periculoase" a trecut pe lângă Terra la 4 februarie, la o distanţă de 4,2 milioane de kilometri. Asteroidul 2002 AJ129, cu un diametru de aproximativ 1,1 kilometri, a trecut pe lângă planeta noastră cu o viteză de 108.000 kilometri pe oră.

Pământul nu se va confrunta cu un risc semnificativ de a fi lovit de un asteroid cunoscut în următorii cel puţin 100 de ani, precizează CNN.