Reziliența – tema centrală a dezbaterilor din seria “CĂTRE O ROMÂNIE ASIGURATĂ” inițiate de UNSAR

Data actualizării: Data publicării:
1280x720 Articol sustinut de UNSAR

UNSAR - Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România continuă, alături de DIGI24, eforturile de educație financiară, pentru a fi alături de oameni și de companii, în cadrul unei noi serii de dezbateri cu tema “CĂTRE O ROMÂNIE ASIGURATĂ”.

Țara noastră are nevoie de reziliență pentru a răspunde cât mai bine evenimentelor și crizelor neprevăzute, precum pandemia de COVID-19, războiul din Ucraina, criza energetică sau cea inflaționistă. La nivel macro, România are nevoie de mecanisme de protecție mai puternice pentru a face față mai bine șocurilor. La rândul lor, și românii au nevoie de un nivel mai ridicat de protecție financiară pentru a diminua impactul acestor riscuri neprevăzute care le pot afecta viața de zi cu zi.

Cum vin asigurările în sprijinul românilor?” – Deși asigurările nu ne scapă de neprevăzut, ne pot ajuta pe fiecare dintre noi să fim mai rezilienți, să avem un „plan B” la îndemână. Iată care au fost principalele declarații în cadrul dezbaterii:

Cristian ROȘU, Vicepreședinte al Sectorului Asigurări în cadrul ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiară

  • Cifrele la nivelul trimestrului III al acestui an arată bine, în sensul în care avem prime brute subscrise de aproximativ 13,4 mld. lei. Suntem aproape siguri că anul 2023 va depăși anul 2022.
  • Gradul de penetrare a asigurărilor în Produsul Intern Brut este destul de mic
  • Sunt multe produse de asigurare care nu sunt cunoscute în detaliul lor de funcționare – este nevoie de comunicare, pe înțelesul utilizatorilor
  • Facem educație financiară, ceea ce este foarte bine, dar rezultatele acțiunilor de astăzi vor reverbera în economie peste 10 – 20 de ani, când copiii de astăzi vor deveni adulți, stăpâni pe propriile lor destine financiare.

Alexandru CIUNCAN, Președinte și Director General, UNSAR

  • Protecția financiară pe care o oferă produsele de asigurare trebuie să vină mai aproape de români, iar acest lucru se poate face numai prin comunicare, prin educație financiară − este ceea ce facem noi, atât ca asociație, cât și membrii noștri și autoritățile. Putem ajunge mai aproape de români și printr-o nouă generație de produse de asigurare și deja vedem semne îmbucurătoare în această direcție.
  • Noi, ca industrie, trebuie să simplificăm modul în care explicăm ceea ce facem și ne asumam acest lucru, pentru ca oamenii să înțeleagă că asigurările pot salva vieți, case, business-uri și destine până la urmă.

Mădălin ROȘU, Președinte, BAAR - Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România

  • Aplicația “Amiabila” este un pas natural al industriei. Este important de precizat că, în momentul de față, România se află în topul țărilor europene din acest punct de vedere.
  • Este o soluție fantastică pentru utilizatori, care permite completarea unui constat amiabil în câteva minute și sperăm ca luna aceasta să mai venim cu niște update-uri ale aplicației. Nu ne vom opri aici și vom continua să aducem îmbunătățiri. În curând, aplicația va include, de asemenea, și informații referitoare la expirarea ITP-ului sau la expirarea rovinietei.

Nicoleta RADU, Director General, PAID România

  • Trebuie ca oamenii să înțeleagă consecințele pe care un dezastru natural le-ar putea avea asupra continuității vieții lor, astfel încât să poată lua măsuri în consecință.
  • Dintr-un număr de 9,6 milioane de locuințe, doar 1,8 milioane sunt asigurate, ceea ce înseamnă că 4 din 5 locuințe sunt absolut vulnerabile în fața unui eveniment natural, iar asta reprezintă una dintre problemele majore ale României. Este chiar o problemă strategică, având în vedere că România este o țară expusă evenimentelor naturale, cu precădere cutremurelor, dar și inundațiilor și alunecărilor de teren.

Viorica PĂCURAR, Director de Vânzări, NN Asigurări de Viață

  • În cel mai recent Barometru UNSAR-IRES, am observat că, deși interesul românilor pentru asigurări a crescut, totuși deficitul de protecție s-a mai adâncit puțin anul acesta comparativ cu cel anterior. Aceasta înseamnă că fiecare familie are un deficit de aproximativ 100.000 lei – o sumă de care ar fi bine să dispună, în cazul în care se întâmplă un eveniment neprevăzut, fie că vorbim de evenimente de sănătate, accidente, etc. – până la urmă de orice tip de evenimente care pot fi preluate sau asigurate.
  • Există posibilitatea de a ne îmbolnăvi, de a ne confrunta cu diverse situații de sănătate, inclusiv probabilitatea de a pierde o persoană dragă – toate lucrurile acestea de fapt dezechilibrează bugetele unei familii.
  • Asigurările ne ajută să avem un buget suplimentar la dispoziție, în aceste situații în care, dacă nu ne pregătim, acestea dezechilibrează extrem de puternic bugetul unei familii.

Dan JURCAN, Director de Cercetare și Dezvoltare, IRES – Institutul Român pentru Evaluare și Strategie

  • Românii nu se gândesc să aibă un plan B, să fie pregătiți pentru că ceva neprevăzut s-ar putea întâmpla, fie că este vorba despre un accident pe stradă, de cutremur, de incendiu, de furt etc. Există, într-adevăr, un interes crescut pentru asigurări și în general, în toate studiile pe care le-a făcut IRES pentru UNSAR, aproape 70% dintre români declară că sunt interesați, că sunt informați, dar există, însă, și o dimensiune culturală - una este să declari și altceva este să te duci să îți faci o asigurare.
  • Dacă este să vorbim, de exemplu, despre generația decrețeilor, a celor care sunt mai în vârstă și care au trecut prin experiența comunismului, aceștia știu foarte bine că a fost un sistem în care statul era cel care avea grijă de destinele individuale. Nu aveai voie să ai inițiativă, ba dimpotrivă, era incomod. Iar acum am trecut dintr-o dată în paradigma cealaltă, în care responsabilitatea ar trebui să fie una individuală, dar mulți români încă nu au înțeles acest lucru.
  • În ultimii 5 ani am văzut o creștere a interesului românilor pentru asigurări, mai ales pentru cele de locuință. În perioada pandemiei a crescut foarte mult și interesul pentru asigurările de sănătate.
  • Trăim aici și acum și nu avem o gândire strategică, în care să înțelegem că riscurile, amenințările există și că dacă nu ești rezilient, atunci ești vulnerabil.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri