Din|interior. Dunărea, un fluviu acoperit de nepăsare

Data publicării:
dunare barca

În epoca vitezei, să treci Dunarea poate să dureze chiar și opt ore din cauză că nu avem poduri care să asigure o traversare rapidă și civilizată. În fiecare an, peste jumătate de milion de români sunt nevoiți să se înghesuie pe bacuri și să plătească bani grei pentru fiecare cursa.

Podurile promise de politicieni s-au dovedit a fi doar niste minciuni electorale.

„Cum vin alegerile mai facem câte un pod. Eu mai glumesc şi spun că trebuie să mai slăbesc câteva kilograme şi probabil că trebuie să mai lucrez şi la elasticitate ca să mai pot face podul”, a declarat Gheorghe Bunea Stancu, preşedinte Consiliul Judeţean Brăila.

Planul Național de Amenajare a Teritoriului, lege adoptată de Parlament încă din anul 1991, prevede construcția a șase poduri peste Dunăre la Brăila, Călărași, Giurgiu, Bechet, Turnu Măgurele și Calafat. Autoritățile au cheltuit până acum sute de mii de euro pe studii de fezabilitate.

Concret, cu excepția podului de la Vidin-Calafat, ridicat de bulgari în proporție de 83%, nu s-a construit nimic. Banii s-au dus pe apa Dunării. Politicienii nu își asumă nicio responsabilitate. Pentru ei, respectarea legii nu este obligatorie!

„Nu vă uitaţi la ea ca la o matrice obligatorie. Este mai degrabă o dorinţă, cum am vrea noi să ajungă”, a afirmat Miron Mitrea, fost ministru al Transporturilor.

Sute de mii de români au rămas la cheremul firmelor care detin bacuri. Tarifele și le stabilesc după bunul plac. Nu există o reglementare, un control din partea statului.

„Fiecare îşi calculează tarifele în funcţie de marja de profit pe care vrea să o scoată şi mă rog, de costuri”, a spus Cătălin Buradatencu, manager "Danubtrans".

Reporterii „Din|interior” s-au deplasat în opt orașe dunărene să verifice de ce legea care prevede investiții în infrastructură nu se respectă și daca autoritățile au proiecte în contextul Strategiei Europene pentru Regiunea Dunării.

Cum s-au cheltuit de pomană sute de mii de euro, ce interese persoanele au politicienii, ce spun bulgarii despre situația de la noi, și de ce România a rămas codașă la capitolul conectivitate cu statele vecine aflați duminică, de la ora 18.30, în exclusivitate, într-un reportaj Din Interior.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri