Descoperirea neașteptată care a dus la suspendarea operațiunii din Portul Midia. Ce au găsit scafandrii în nava cu oi

Data actualizării: Data publicării:
nava macara midia

Autoritățile nu au reușit să aducă pe linia de plutire nava răsturnată în Portul Midia. Cablurile macaralei care ar fi trebuit să ridice vasul riscau să cedeze. Specialiștii au ajuns astfel la concluzia că nava a fost supraîncărcată. În urmă cu peste două luni, atunci când vaporul cu peste 14.000 de oi la bord s-a răsturnat, ONG-urile au atras atenția că supraîncărcarea acestor nave care transportă animale este o practică și că Direcția Sanitar Veterinată închide ochii

„Din cauza faptului că s-a desprins, s-a rupt tabla de pe puntea 8, a dat un ștorț în cablurile macaralei. Fiind sarcină suplimentară, s-au desprins câteva tronsoane din cablurile macaralei”, explică un inginer.

50 de specialiști au venit sâmbătă, dis de dimineață, în Portul Midia, ca să încheie operațiunea de verticalizare a navei scufundate de peste două luni. Lângă epavă a fost adusă o macara plutitoare care a ridica nava. În apropiere se afla și o barjă, care ar fi trebuit să rotească epava dacă aceasta ajungea în poziția corespunzătoare. Vasul fusese ridicat la 45 de grade. Ar fi fost nevoie ca acesta să ajungă la minimum 60 de grade ca să revină pe linia de plutire.

Operațiunile au fost sistate însă după aproximativ o oră, deoarece cablurile de ridicare riscau să se rupă.

„Operațiunea nu se oprește, sunt luate aceste măsuri de siguranță. Era posibil să reușească și cu acest sistem de cablu, dar e o operațiune în premieră și atunci nu-ți asumi riscuri și-ți iei măsuri suplimentare de siguranță”, a spus Alin Vintilă, reprezentant al firmei de ranfluare.

Operațiunea a fost îngreunată de faptul că tonajul navei a fost subevaluat. Folosindu-se de documentele oficiale, specialiștii au calculat că nava ar avea 3100 de tone, dintre care 600 ar fi fost încărcătura. Potrivit noilor estimări, greutatea vasului ar ajunge la 10.000 de tone. Asta înseamnă că pe vas s-ar fi putut afla mult mai multe animale decât cele declarate.

„Scafandrii au intrat în navă, am găsit punți suplimentare. Aceste punți suplimentare au și încărcătură de animale la bord. E problema autorităților să găsească de ce n-au fost în cargo plan. Faptul ca exista o încărcătură mult mai mare de 15.000 de oi a creat aceste probleme”, spune Gabriel Comănescu, CEO al companiei de ranfluar.

Operațiunea din portul Midia va fi reluată luni dimineață. Dacă totul va decurge conform planului, marți nava fi golită de apă, după care va urma scoaterea cadavrelor din interiorul epavei.

Editor web: M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri