E „Miorița” un bun brand de țară? Ce spun experții

Data actualizării: Data publicării:
oaia cu frunzy

Frunza de aproape un milion de euro s-a cam uscat. Am putea arunca în luptă oaia. Este ideea ministrului Turismului, care ar vrea un nou brand turistic. Are şi un susţinător puternic, ministrul Agriculturii, care vine cu argumentele: „Frunza o are toată lumea, dar oi ca în România nu” şi... „Oaia e o statuie vie”.

România e obligată să păstreze frunza ca brand de ţară încă trei ani. Timp suficient pentru ca oaia să prindă puteri şi să îi ia locul. De ce oaia? Fiindcă e „statuie vie”, spune ministrul Agriculturii. Iar colegul de la turism îl completează: e simbol naţional.

Domnule e un simbol, ne e ruşine cu Mioriţa? Mie nu îmi e ruşine. Nu mai avem simboluri în România? Nu îl avem şi pe Dracula? Îl avem. Nu ne putem folosi şi de acesta şi de simbolul mioriţa, e vreo problemă? Am venit cu o idee, aceea mi-a trecut prin cap la o discuţie principială, nici măcar nu era oficială”, a spus Mircea Dobre, ministrul Turismului.

„Eu zic că este un pas înapoi, adică România ar trebui să se modernizeze”, este însă părerea unui român.

Cred că ne-ar strica imaginea foarte mult”, spune un altul.

Imediat după anunţul ministrului, oaia a început să zburde pe reţelele de socializare. Mai toţi şi-au imaginat-o cum mănâncă frunza de stejar, brandul de ţară de acum.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Dincolo de glume, specialiştii în comunicare atrag atenţia că oaia - cu trimitere directă la Mioriţa - nu e chiar cea mai inspirată alegere.

E vorba de ce vindem celor pe care ni-i dorim aici, nu vindem numai pentru români. Nici măcar pentru români nu este o imagine și o poveste foarte veselă. Nu e exact imaginea pe care ne-o doream acum, când ne reafirmăm sau dorim să ne reafirmăm în lume”, spune Anca Nedea Pavel, fost șef ANT.

Asocierea unui astfel de simbol cu România trimite la ideea că suntem o ţară pastorală. Adică exact opusul imaginii pe care vrem să o vindem - aceea a unei societăţi dinamice, în transformare.

Probabil că singura metodă este asta: să le spunem că sunt proşti. Nu mai trebuie să ne ferim şi este o formă de activism, dacă vrei, social să le spunem: trebuie să vă duceţi la şcoală, să învăţaţi, să citiți”, spune Aneta Bogdan, expert în branding.

Discuția pe care a avut-o în acel comitet, nu de schimbare a siglei, ci de promovare a unor lucruri foarte cunoscute, cum ar fi Dracula, Miorița și așa mai departe. De aici și până la schimbarea siglei eu zic că e cale lungă”, a fost reacția premierului Grindeanu.

Actualul brand turistic al României a fost realizat în 2010 şi a fost proiectul Elenei Udrea, la vremea aceea în fruntea Turismului. A costat 900.000 de euro. S-au mai dat încă 75 de milioane de euro, bani din fonduri europene, pentru promovare.

Nici atunci nu au lipsit controversele. Presa a scris că frunza folosită ca logo nu este un desen original, ci a fost cumpărată dintr-o bancă de imagini cu câteva sute de dolari.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România de care fuge toată lumea, deși chiriile încep de la 9 lei: "Au zis că nu mai pot sta în...
Digi FM
Florin Negruțiu dezvăluie strategia subtilă a lui Marcel Ciolacu în PSD și politica din spatele alegerilor...
Pro FM
Cât a avut de tras Celine Dion după ziua nunții! "Am mers la doctor. A trebuit să iau antibiotice vreo 3...
Film Now
Ben Stiller spune că a fost terifiat de recenziile îngrozitoare primite în urma lansării filmului „Zoolander...
Adevarul
Scene horror în centrul Londrei. Mai mulți cai plini de sânge și-au aruncat călăreții și au lovit mașini și...
Newsweek
Pensie cu 3.200 lei mai mică la recalculare pentru un pensionar. Ce meserie a avut și cât timp?
Digi FM
Fiica lui Catherine Zeta-Jones, o copie fidelă a mamei sale la 21 de ani. Carys strălucește în rochia mamei...
Digi World
Un artist din Franța a devenit prima persoană care a călătorit într-o mașină zburătoare: „A fost o experiență...
Digi Animal World
Un aligator a adormit sub un avion al Forțelor Aeriene din Florida. Momentul când reptila este evacuată de pe...
Film Now
Antonio Banderas, impecabil pe covorul roșu la brațul lui Nicole Kimpel. Actorul și iubita lui cu 21 ani mai...