Video Exclusiv Nicușor Dan spune că a primit amendă pentru parcare și că obișnuiește să meargă cu troleibuzul

Data actualizării: Data publicării:
nicusor dan la digi24
Curtea de Apel a anulat o autorizație prin care terasa unui imobil din Ştirbei Vodă, aflat în zonă protejată, a fost închisă cu geamuri termopan. Foto: captură video Digi24

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a dezvăluit joi seara la Digi24 că a fost amendat chiar în parcarea de la Primărie pentru că nu și-a prelungit la timp intervalul de staționare. Cu toate acestea, el spune că circulă destul de des cu transportul public din București, inclusiv cu troleibuzul, și este încredințat că în timp tot mai mulți oameni se vor convinge să vină în centru folosind transportul în comun. Nicușor Dan promite, pe de altă parte, să continue „revoluția parcărilor” din București. Vrea ca într-un an să marcheze tot centrul Capitalei, astfel încât să nu mai existe niciun loc fără plată. În ceea ce-i privește pe cei care stau cu chirie, ei vor putea să dovedească cu contractul de închiriere că locuiesc acolo, ca să aibă posibilitatea unui abonament.

Edilul Capitalei nu consideră o „revoluție” schimbările care au intervenit de câteva luni în privința regulilor de parcare din București.  El spune că doar a aplicat un regulament pe care fosta administrație „nu a avut curajul” să-l aplice, deși îl votase.

„Eu nu aș numi-o revoluție. N-a fost și nici nu este o revoluție. A fost pur și simplu un regulament care s-a votat de către Consiliul General în fosta administrație, în 2019, pe care fosta administrație nu a avut curajul să-l implementeze. Adică, acele locuri care sunt marcate să fie și plătite, să fie și taxate. Ce am făcut noi a fost ca acele locuri pentru care regulamentul votat încă din 2019 spunea că trebuie să plătești 5 lei ora când parchezi să îl aplicăm. Și vreau să spun că nu am făcut asta ca să luăm bani de la bucureșteni, ci dimpotrivă, ca să încurajăm oamenii treptat să migreze către transportul în comun, așa cum se întâmplă în toate orașele care ne plac”, a comentat Nicușor Dan.

 Întrebat de ce înainte oamenii nu plăteau, edilul a spus că „deși erau panouri care spuneau că trebuie să plătești, oamenii au aflat că nu există nimeni care să controleze. Și atunci, dacă nu controlează nimeni, evident că oamenii nu mai plătesc”.

De ce a luat amendă Nicușor Dan

Întrebat dacă acum există control și oamenii primesc amenzi, edilul a dezvăluit că și el însuși a luat amendă. 

„Am luat în parcarea din jurul Primăriei, pentru că mergeam către o conferință de presă, trebuia să-mi prelungesc ora prin SMS, m-a sunat cineva, în fine, am uitat să fac asta și am ieșit din cât plătisem. Am luat-o”, a mărturisit Nicușor Dan.

Primarul general al Capitalei vrea să mărească numărul de „parcări albastre” din centru. „Vrem să ajungem să avem ca tot ce e interiorul inelului central să fie numai cu albastru și bineînțeles cu un abonament care să fie foarte rezonabil pentru rezidenți”, a spus Nicușor Dan, care a indicat și un termen „optimist” pentru acest proiect: un an de acum încolo. 

„Sunt străzi din inelul central, cum este Bulevardul Elisabeta, unde nu o să fie locuri de parcare, pentru că este un bulevard pe care circulă transportul public. Sunt mai multe tipuri de străzi pe care nu o să fie parcări, dar în rest, intenția noastră este să acoperim interiorul inelului central cu parcări plătite, iar fiecare dintre rezidenți să aibă posibilitatea să aibă un abonament”, a declarat Nicușor Dan.

În ceea ce-i privește pe chiriași, aceștia vor putea să dovedească cu contractul de închiriere că locuiesc acolo.

Nicușor Dan, despre vehiculele STB: „E o diferență între a fi murdare și a fi foarte vechi”

El a explicat că scopul său este de a-i face pe bucureșteni să folosească mai mult transportul în comun și a spus că personal folosește rețeaua publică și și știe și cum arată parcul de vehicule STB.

„Să știți că eu merg cu transportul public. Merg și cu troleibuzul. Ieri sau alaltăieri m-am urcat de la Universitate la Primărie. E o diferență între a fi murdare și a fi foarte vechi, cu linoleumul de jos rupt, cu barele care sunt scorojite. Asta, într-adevăr, este starea vehiculelor cu care noi circulăm. De asta e important să le schimbăm. De exemplu, dacă vorbim de tramvaie, București are o flotă cam de 500 de tramvaie, din care circulă vreo 400 și din aceste 400, cele care sunt după 1989 sunt 17 și noi am luat 100 - și tramvaiele sunt foarte scumpe, costă peste 2 milioane de euro un vehicul, deci este un efort pe care noi îl facem ca să îmbunătățim și să atragem oamenii către transportul public”, a arătat edilul.

Întrebat când vom constata că oamenii își lasă mașinile acasă și merg cu tramvaiul, troleibuzul, autobuzul, metroul, Nicușor Dan a răspuns că schimbarea va veni în timp, odată cu modernizarea rețelei de transport. 

„Acum tramvaiul merge pe b-dul Mihalache cu 7-8 km/oră, pentru că atât îi permite șina. Peste un an și jumătate, când șina va fi nouă - și asta e foarte scump și mă bucur că am lansat proiectul ăsta - el va merge cu 20-25 la oră și atunci, dacă va fi și un tramvai nou, mai mulți oameni își vor lăsa mașina acasă și vor veni cu tramvaiul în zona centrală din zona de nord. Și acest lucru se va întâmpla și pe Basarabiei și în toate locurile”, promite primarul general al Capitalei.

El a explicat că există un așa-numit indice al transportului urban care spune cât la sută din oamenii din orașul respectiv folosesc transportul public, cât la sută merg cu mașina personală, cât la sută merg cu transportul alternativ, bicicleta etc, când la sută merg pe jos. „Noi suntem departe de unde vrem să ajungem”, recunoaște Nicușor Dan. „Însă tot ceea ce facem acum, investițiile în tot ce înseamnă reabilitarea liniei de tramvaie, faptul că am cumpărat 100 de tramvaie noi, suntem foarte aproape de a cumpăra 100 de autobuze electrice, 100 de troleibuze, toate acestea, dar și taxarea, locurile de parcare din centru, toate acestea, sunt o politică coerentă către a îndrepta oamenii către transportul public”, a declarat el.

Primarul general al Capitalei a menționat în context că din momentul în care a fost introdus un bilet comun pentru transportul public de suprafață și metrou, cu mărirea aferentă de preț pentru transportul public, dar și cu posibilitatea unor abonamente de o săptămână, o lună, șase luni, un an, încasările STB au crescut de la circa 12 milioane de lei pe lună la 20 de milioane de lei, fără însă ca acest lucru să presupună neapărat că mai mulți oameni s-au îndreptat către transportul public.

 

Editor : Luana Pavaluca

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri