Sari la conținut

RETROSPECTIVĂ 2015 | România absurdă: trotuare de 30 de centimetri și parcări în orașul fără străzi


Trotuare de 30 de centimetri

La Huși, în județul Vaslui, administrația locală a inventat trotuarele minimaliste, pe care localnicii trebuie să pășească cu grijă, altfel riscă să se dezechilibreze și să ajungă în mijlocul străzii, printre mașini.

„Să vedeţi cum pot eu să trec acum, aici! Uitaţi-vă, în ce hal trec eu acum pe lângă.”

Carmen Ciocan, reporter Digi24: „Pietonii fac echilibristică pe un trotuar lat de numai 28 de centimetri. Ca și cum nu ar fi suficient trebuie să depăşească şi obstacole. Pare mai degrabă o potecă, dar e o stradă asfaltată cu bani europeni, printr-un proiect de 8 milioane de euro.”

Proiectul finanţat cu bani europeni prevedea reabilitarea a 35 de kilometri de străzi din oraş.

„Lucrare în bătaie de joc. Făcută de mântuiala!”

„Cum să circulăm noi pe asemenea trotuar, pe bucăţica asta aşa. Nu se poate!”

Reprezentanţii Primăriei spun că pentru un trotuar normal era nevoie de exproprieri.

Aurel Căciulă, viceprimarul municipiului Huşi: „Dacă lăţimea străzii nu permite să faci trotuar, atâta are primăria în proprietate, de unde poţi să duci mai mult? Şi atunci e prevăzut. Ăla nici nu este trotuar.”

Altă problemă: nu există niciun loc pentru montarea indicatoarelor rutiere.

Emil Savin, directorul firmei de construcţii: „Să vină ei cu o soluţie, să le pună undeva suspendate, pe sus, pe stâlpi, nu ştiu. Să vină cu o soluţie proiectantul.”

Oraşul fără trotuare se află pe drumul cu scară

Edilii din Ştei au mers şi mai departe: au inventat oraşul fără trotuare.

Bogdan Costea, reporter Digi24 : „În fiecare dimineață, în drumul lor spre școală sute de elevii din Ștei sunt obligați să ocolească lucrările, să intre pe șosea cu riscul de a fi acroșați de mașinile care circulă în zonă.”

„Da, există de multe ori riscul unor accidente pentru că noi mergem pe șoseaua unde circulă mașinile ca să ne ferim de bălți.”

Primarul dă vina pe constructor care, după ce a instalat utilităţile, nu a refăcut trotuarele.

Iulian Balaj, primarul orașului Ștei: „Din discuția cu constructorul am fost sesizați de faptul că nu au primit bani pentru acest an.”

Iar muncitorii ridică din umeri când sunt întrebaţi când vor fi terminate trotuarele.

Muncitor: „Nu suntem noi cu trotuarele!”

Firmele angajate în proiect au fost amendate de mai multe ori. Şi nu este singura situaţie absurdă de pe Drumul Naţional 76. La nici 5 kilometri, în comuna Rieni, oamenii trebuie să urce pe o scară pentru a traversa şoseaua, după ce firmele de construcţii care repară drumul au săpat şanţuri de un metru şi jumătate în faţa caselor.

Parcarea din satul fără străzi

Măraşu. O localitate din Insula Mare a Brăilei, aflată la 60 de kilometri de municipiul Brăila. Aici, localnicii nu ştiu cum e să ai apă potabilă şi nici cum arată o stradă asfaltată sau un trotuar, dar au parcare. Pentru căruţe, spun oamenii, pentru că maşini nu au.

„Pentru cine parcare? Pentru cine? Să ne facă strada, că uite trece oile şi când vine ploaia îmi ajunge în faţa uşii mizeria.”

„În primul rând apă potabilă să avem în curte şi noi asfalt pe străduţele din comună? Aaaa...dar nu numai asfalt, uitaţi-vă la gropile noastre de aici că dăm în ele.”

De ce vrea însă primarul să construiască o parcare?

Nicolae Niţescu, primar comuna Măraşu, judeţ Brăila: „Pentru a evita aglomeraţia maşinilor din zona clădirilor administrative. Străzile din localitate sunt, sunt... să zic...OK, dar problema numărul unu o reprezintă drumul judeţean care face legătura dintre comună şi municipiul Brăila.”

Viorel Mortu, preşedinte CJ Brăila: „Fiecare comună trebuie să aibă un centru civic cât de cât amenajat. Cuvântul parcare este uşor impropriu şi inexact. Pe lângă parcarea reala mai sunt de turnat podeţe, trotuare.”

Gheorghe Chiru, consilier judeţean: „N-a fost ceva care ne-a convins pe deplin, dar au venit cu un proiect, l-au susţinut, sunt niste elemente... destul de credibile.

Banii au fost alocaţi, în mod egal, de comuna Măraşu şi de Consiliul Judeţean Brăila.

Pistă de biciclete brăzdată de castani

În Sfântu Gheorghe, Primăria are grijă de mediu până la absurd. Noua pistă pentru biciclete din oraş are în mijloc, pe o distanţă de câteva sute de metri, patru castani seculari. Bicicliştii sunt nevoiţi să îi ocolească fie pe trotuar, printre pietoni, fie pe stradă, printre maşini.

Mi se pare un lucru penibil şi un lucru specific românesc. Ocolesc şi mă duc pe banda de pietoni, ceea ce nu este un lucru foarte bun.”

Primarul spune că rădăcinile copacilor vor fi acoperite cu grilaje pe care bicicliştii să poată trece. Şi va fi marcat şi al doilea sens al pistei.

Antal Arpad, primar Sfântu Gheorghe: „Vor fi două sensuri pentru biciclişti, ideea a fost să salvăm copacii, să nu tăiem copacii. Nici nu vom tăia copacii. Eu sunt un biciclist deci simt absurdul situaţiei aşa cum este marcat.”

Odată ce marcajele vor fi corectate, pietonii nu vor mai avea voie să circule pe acest trotuar. Până acum, în Sfântu Gheorghe au fost amenajate aproape 10 km de piste pentru biciclete.

Etichete: Romania , constructori , primarii , drum , PARCARI , primări , localitati , trotuare , piste biciclişti

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale