BUSINESS CLUB. Metroul merge pe pierderi. La Metrorex, salariul mediu este de 4.500 de lei

Data publicării:
524a804795f9cfbf6b000000

Însă creșterea pierderilor cu 45% brusc nu arată deloc bine. Anul acesta, metroul va avea cheltuieli mai mari, în condițiile în care veniturile sunt mai mici decât erau. Jumătate din ele înseamnă subvenţiile care vin de la stat. Tot de la stat vor veni şi banii de investiţii, care cresc pe hârtie cu 60 la sută. Sindicaliştii reclamă că deşi au mai mult de muncă, salariile au rămas la fel şi că nu au fost indexate cu inflaţia.

Cheltuielile Metrorex vor ajunge la aproape 173 de milioane de euro, din care 67 de milioane de euro înseamnă cheltuieli cu bunuri şi servicii. Aici intră şi banii pe care compania de transport îi plăteşte către Alstom, firma care asigură întreţinerea garniturilor.

Cea mai mare felie a cheltuielilor este însă cea cu salariile şi bonusurile, care ajung la 68,5 milioane de euro, cu doar un milion de euro în plus faţă de bugetul pe 2013, aprobat în luna mai.

Astfel, salariul mediu pe angajat creşte de la circa 4.300 de lei, cât era în bugetul din mai 2013, la 4.500 de lei, adică o mie de euro. Este un venit salarial dintre cele mai mari la nivel naţional, comparabil cu cele din sistemul bancar sau transporturile aeriene. Numai bonusurile ajung la trei milioane de euro. Dar sindicaliştii nu sunt mulţumiţi.

Nouă nu ne convine, mai ales că vorbim de o stagnare a tuturor drepturilor de cinci ani. Şi pentru că nu ne convine, urmează să ne exprimăm”, spune Ion Rădoi, lider de sindicat Metrorex.

Metrorex estimează că va termina anul 2014 cu același număr de salariați - 4.265. La aceștia se adaugă și foști angajați ai Metrorex, care acum lucrează pentru francezii de la Alstom, firma care se ocupa de întreținerea garniturilor de tren pe bani grei. Metrorex a ajuns să plătească, anual, peste 40 de milioane de euro pentru serviciile de mentenanță furnizate de firma franceză.

Pe anul acesta, Metrorex estimează venituri de 145 de milioane de euro, mai mici față de 2013. Dar Metrorex este dependentă de stat. Jumătate din venituri provin din subvenții.

Metrorex ar trebui să facă investiții de 164 de milioane de euro, mai mult decât dublu față de bugetul pe anul anterior. Lucrările la tronsonul Universitate - Drumul Taberei au acumulat deja întârzieri de un an, așa că acum termenul de finalizare a fost împins cu un an. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri