Afaceri românești inspiraționale: FC Viitorul. Principiile pe care se bazează clubul înființat de Gheorghe Hagi

Data publicării:
fc viitorul
Foto: Inquam Photos / George Călin

Dacă în episodul anterior am vorbit despre sumarul executiv, acum începem cu această secțiune, deoarece este prima în structura planului de afaceri. Sumarul executiv este practic un rezumat al planului de afaceri și ar trebui să cuprindă toate ideile esențiale pe care vrei să le transmiți investitorilor și partenerilor: modelul de afaceri, produsele și serviciile oferite, industria, concurență, avantajele competitive și cele mai importante repere financiare din planul pe următorii 5 ani: veniturile, cheltuielile, numerarul, activele, investițiile și datoriile.

Am remarcat că se fac trei tipuri de greșeli în acest sumar executiv: se copiază paragrafe din conținutul planului de afaceri, nu sunt surprinse ideile cu adevărat importante sau lungimea sumarului este foarte mare.

Ideal, rezumatul ar trebui să fie de maxim o pagină. Acest prim capitol arată, printre altele, și capacitatea de sinteză a antreprenorului, care trebuie să aleagă pentru acest rezumat inițial cele mai relevante informații.

După sumarul executiv, planul de afaceri trebuie să continue cu descrierea companiei, inclusiv istoricul acesteia, membrii echipei cu detalierea managementului și antreprenorului. Din păcate, am văzut foarte puține planuri de afaceri care conțin în acest capitol descrierea culturii organizaționale. Aceasta din urmă se materializează în trei componente care rezumă modul prin care afacerile își rezumă obiectivele: Viziune – Misiune – Valori.

Viziunea descrie nu doar viitorul afacerii, dar și viitorul industriei sau al societătii în care afacerea speră să facă schimbări. Viziunea reprezintă o stare ideală proiectată în viitor și care descrie o posibilă și dezirabilă dezvoltare a organizației. Este o sursă de inspirație și motivație.

Misiunea - permite să se înțeleagă care este motivul existenței companiei, rațiunea de a fi și de a crea valoare pentru societate. Misiunea determina evoluția organizației în sensul transformării viziunii în realitate;

Companiile fără viziune pe termen lung

Valorile denotă crezul în principiile care stau la baza misiunii și reflectă atitudinile prin care această va fi îndeplinită. Valorile sunt un factor de unicitate și personalitate: ele definesc procesele, deciziile și acțiunile organizației. Un aspect foarte important cu privire la acestea este autenticitatea și manifestarea lor în fiecare interacțiune a angajaților cu mediul extern, clienții sau publicul. Pentru această, este nevoie de un angajament real din partea antreprenorilor, managementului și a tututror angajaților, deoarece fiecare ar trebui să fie ambasadori ai valorilor respective prin puterea exemplului

Din păcate, în România, multe afaceri sunt construite fără o viziune pe termen lung. Companiile NU au o identitate pentru că, în primul rând, antreprenorii nu reușesc să o definească. Cultura organizațională, misiunea, viziunea și valorile sunt noțiuni abstracte pentru mulți antreprenori.

Afaceri românești inspiraționale

Pentru a exemplifica, haideți să vedem cultură organizațională pentru un proiect cu adevărat inspirațional pentru sportul românesc: FC Viitorul.

Filozofia acestui club a fost creată de Gheorghe Hagi și se bazează pe principiile care i-au ghidat succesul în carieră de 18 ani că fotbalist profesionist: Convingere, Credință, Curaj.

Viziunea clubului de fotbal este clară: FC Viitorul Constanța este un lider național în dezvoltarea fotbalului juvenil, focusându-se pe generarea unei schimbări pozitive în sportul local, cât și pe crearea de experiențe unice pentru fanii pasionați de frumusețea fotbalului. De asemenea, misiunea permite să se înțeleagă care este motivul existenței clubului, rațiunea de a fi și de a crea valoare pentru societate: CRED, ÎMI DORESC ȘI MUNCESC PENTRU A DEVENI CEL MAI BUN.

Valorile pe care se bazează identitatea clubului susțin misiunea și viziunea proiectului: Ambiție, Mentalitate de învingător, Tinerețe, Încredere de sine, Fair-Play.

România are nevoie de antreprenori

România are nevoie de a două generație de antreprenori care să răspundă sincer la câteva întrebări: Ce mă pasionează cel mai mult? La ce mă pricep cel mai bine? Ce vreau să fac cu adevărat? Care sunt valorile care mă definesc și prin care pot oferi un exemplu? Și, după ce răspunsurile sunt căutate și găsite, acestea trebuie asumate prin fapte, multe sacrificii și un efort susținut pe termen lung. Toate celelalte, succesul, faima și banii, vor veni de la sine.

Partenerii noștri