Sari la conținut

Adio EURO 2020 în România? În buget sunt bani doar pentru studiul de fezabilitate pentru tren între aeroport și gară

Campionatul European de Fotbal EURO 2020 bate la uşă, însă promisiunea unui tren care să îi ducă pe suporteri direct de la Aeroportul Otopeni în Gara de Nord pare un vis tot mai îndepărtat. Autorităţile promiteau că, până în aprilie anul viitor, lucrările la acest obiectiv vor fi gata. Dar în proiectul de buget pe 2019 sunt prevăzute doar fonduri pentru revizuirea studiului de fezabilitate. Astăzi, punctul de oprire a căii ferate Otopeni arată ca după război.

Trenul acela care merge spre aeroport de unde poate fi luat?

Din Gara de Nord este, dar nu este acum, este la 14:33.

Şi este unul singur?

La 10, la 14:33, la 16:45.

Ce tren este?

Trenurile de Urziceni.

Şi unde trebuie să cobor?

La punct oprire aeroport. Luaţi maxi-taxi şi vă duce direct la aeroport.

Şi maxi-taxi vine la ore fixe?

Vă aşteaptă, da.

Blocaje pe aeroport şi zeci de mii de turişti care vor aştepta cu bagajele în braţe. Acesta este scenariul care s-ar putea derula vara viitoare dacă nici magistrala M6 şi nici linia de tren cu care mulţimile de suporteri veniţi în ţară să vadă meciurile de la Euro 2020 nu vor fi gata.

„Acesta este unul dintre trenurile care merge către aeroportul Otopeni, însă nu ajunge chiar până la terminalul "Sosiri". Aşa că dacă aveţi treabă să ajungeţi la aeroport, puteţi să luaţi un astfel de tren, însă preţ de 5 minute va trebui să mergeţi şi cu un microbuz”, relatează Ana-Maria Tuică, jurnalist Digi24.

Până în aprilie 2020 ar trebui să fie gata lucrările la dublarea liniei de cale ferată dintre Mogoșoaia și Balotești, cât și racordul căii ferate cu Terminalul 1 al aeroportului Henri Coandă.

Totuşi, în proiectul de buget supus dezbaterii publice de către Ministerul de Finanţe, nu sunt alocaţi bani pentru aceste investiţii. Acum, sunt prevăzute în buget doar sumele pentru revizuirea studiului de fezabilitate: peste 1.5 milioane de lei. Aşa că nici măcar angajaţii CFR nu mai cred în promisiunile oficialilor.

- Păi dacă nici proiectul nu e gata, vă daţi seama că n-o să fie gata.

- La anul avem campionat. Ce facem, că trebuie să vină suporterii din străinătate la meciuri?!

Păi nu mai vin cu avionul, vin cu autobuzele.

Ar evita, astfel, o imagine dezolantă.

„Aşa arată punctul de oprire Otopeni. Pereţi rupţi, gunoaie la tot pasul, scaune rupte. Cam aşa ar putea să fie întâmpinaţi turiştii care vor ajunge anul viitor în Bucureşti pentru meciurile din Campionatul european de fotbal”, relatează Ana-Maria Tuică, jurnalist Digi24.

Specialiştii spun că şi dacă s-ar bate palma luna aceasta pentru licitaţie, în lipsa indicatorilor tehnici, nu poate fi luat în calcul în buget niciun ban pentru a finanţa lucrările. Nici expropierile din zonă nu sunt gata si nici acord de mediu nu există.

Ionuţ Ciurea, vicepreședinte Pro Infrastructura: „Dacă anul acesta vom avea birocraţia rezolvată şi contract semnat atât pentru partea de racord nou cât şi dublarea liniei în zona preorăşenească, ar trebui să fim mulţumiţi.”

În cel mai optimist scenariu, experţii spun că am putea merge cu trenul până la aeroport abia peste doi ani. Până acum, Ministerul Transporturilor nu a formulat un punct de vedere referitor la acest subiect.

Etichete: Gara de Nord , cfr , Euro 2020 , aeroport otopeni , tren gara otopeni , gara otopeni

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale