Centura Craiova Sud a crăpat după doar o lună

Data actualizării: Data publicării:
MTIwMCZoPTYzMCZoYXNoPTA4ZDM1NThmYWY2N2U1MTEwMmVjNTA2OTVmN2M3MjA1.thumb

Dată în folosință pe 6 decembrie 2016, când s-a semnat și procesul-verbal de recepție a lucrărilor, varianta de ocolire Craiova Sud, care face legătura între DN 6 Craiova – Caracal și DN 65 Craiova – Slatina – Pitești, a cedat după prima zăpadă.

MTIwMCZoPTYzMCZoYXNoPTA4ZDM1NThmYWY2N2U1MTEwMmVjNTA2OTVmN2M3MjA1.thumb

O lună a fost de ajuns pentru ca drumul de 6,3 kilometri, care a costat 35,9 milioane de lei (fără TVA), să înceapă să aibă probleme, potrivit publicației locale Gazeta de Sud (GdS). Imediat după prima bornă kilometrică amplasată la intrarea pe centură, dinspre DN 6, în asfalt au apărut fisuri longitudinale care se întind pe o distanță de câteva sute de metri. Fisurile se află pe mijlocul drumului și nu afectează traficul rutier, iar cauza lor ar fi „nerespectarea în totalitate a procesului tehnologic“, după cum a precizat, pentru GdS, un specialist în domeniu.

„Aceste fisuri longitudinale sunt pe rostul de lucru. Dacă s-ar fi respectat procesul tehnologic, astfel de fisuri nu ar fi trebuit să apară. Nu sunt periculoase, nu influențează traficul rutier și se datorează nepregătirii corespunzătoare a rostului de lucru. Practic, constructorul nu s-a îngrijit cum trebuie de firul doi de asfalt. Mai pot apărea fisuri și atunci când nu se respectă sistemul rutier, adică atunci când straturile nu au fost compactate suficient, dar nu e cazul în situația de față. În mod normal, astfel de fisuri nu ar trebui să existe, dar ele sunt totuși considerate ca ușoare deficiențe“, a explicat specialistul în construcții. Acesta a mai menționat că fisurile respective „ar trebui de îndată colmatate, pentru ca apa să nu pătrundă în asfalt“, și că ele se pot remedia ușor, prin frezare. „Se poate face o colmatare provizorie la 2-3 grade Celsius, pe suprafață uscată, dar lucrarea trebuie monitorizată în timp“, a explicat specialistul.

O recepție neacceptată de catre Inspecția în Construcții

La deschiderea drumului, în luna decembrie 2016, Inspecția de Stat în Construcții nu a fost de acord cu recepția, făcută în pripă. În plus, pe lângă cei șase kilometri inaugurați, cu utilitate doar pentru producătorul auto Ford, proiectul mai cuprinde alți 10 kilometri, aflați de în stadiu zero de cinci ani.

Potrivit informațiilor oferite de către Inspectoratul de Stat în Construcții Dolj, la solicitarea Digi24, recepția a fost făcută în grabă și trebuia amânată. Reprezentantul ISC spune că a cerut mai mult timp pentru studierea proiectului și a lucrărilor și că respectiva comisia fost constituită ilegal. Mai mult au fost identificate defecte de calitate.

Există însă o explicație pentru graba în care s-a făcut recepția luna trecută. Ministrul Transporturilor de la acel moment, Sorin Bușe, a ajuns pe centură și a anunțat oficial inaugurarea. Compania de Drumuri (CNAIR) n-a mai avut de ales. Comisia de recepție a fost convocată în grabă pentru a lăsa impresia de respectare a legii. Potrivit prevederilor legale o lucrare nu poate fi preluată de la constructor la beneficiar pentru fi dată în exploatare de ultimul în orice condiții.

Centura a avut sau are și numeroase probleme de calitate sau lucrări neterminate. Una dintre acestea este calitatea necorespunzătoare a materialelor folosite la terasamente. În septembrie, o bucată de drum lungă de peste jumătate de kilometru a fost decopertată, înainte ca pe ea să apuce să treacă vreo maşină.

Centura are și lucrări ce nu sunt definitivate. Potrivit informațiilor oferite de surse din cadrul proiectului pentru Digi24.ro, este vorba de absența a cel puțin două puțuri și bazine de retenție pentru scurgerea apelor. În luna septembrie 2016, conducerea CNAIR anunța amânarea deschiderii centurii pentru 21 decembrie, cu o săptămână mai târziu decât cel anunțat anterior, anume 15 decembrie.

Pe lângă cei șase kilometri ce au fost inaugurați din greșeală, Centura Craiova Sud mai are o problemă majoră. Practic aceasta ar trebui numită mai degrabă Craiova sud-est, decât Craiova Sud, căci cea mai mare parte a acesteia lipsește. În actuala configurație, centura inaugurată și care leagă DN6 Craiova - Caracal de DN 65 Craiova - Slatina este de folos doar producătorului auto Ford situat la ieșirea din municipiu pe DN6. Cu ajutorul segmentului de drum, acesta poate ajunge cu ușurință la Pitești și mai departe spre București sau spre Sibiu. Pentru a ajuta însă cu adevărat șoferii care vor să ajungă în Bulgaria pe la Calafat dinspre Pitești, era necesară realizarea sectorului de 10 kilometri dintre DN6-DN56-DN55.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri