Video Centura „nervilor întinși”. Mulți șoferi, sătui să piardă timp în coloană, o iau prin șantiere, punând în pericol viața muncitorilor

Data publicării:
santier centura
Mulți șoferi, sătui să piardă timp în coloană, o iau prin șantiere. Foto: Captură video

„Centura nervilor întinși”. Așa poate fi caracterizată șoseaua care ocolește Capitala. Șantierele deschise pentru construirea de pasaje și modernizarea a zeci de kilometri de drum aproape că au blocat traficul. Vestea bună pentru șoferi este că la 1 octombrie vor fi gata lucrările la pasajului de la Mogoșoaia. Tot atunci se va termina și asflatarea porțiunii dintre Mogoșoaia și Otopeni, dar și lucrările la giratoriul modern de la Otopeni. Pentru astuparea gropile din asfalt, care le dau bătai de cap șoferilor și le strică mașinile, șefii de la Drumuri promit intervenții pe timp de noapte... dar doar din 15 septembrie încolo.

Calvarul șoferilor de pe centura Capitalei din zona Mogoșoaia ar trebui să se încheie la 1 octombrie. Atunci ar trebui să fie gata și pasajul, cu șase luni mai devreme decât termenul din contract. Până la tăierea de panglică mai este, însă, mult de lucru.

Pasajul de la Mogoșoaia costă 32 de milioane de lei. Și muncitorii, care lucrează la asfaltarea centurii, între Mogoșoaia și Otopeni, tot la 1 octombrie ar trebui să fie gata cu lucrările.

Deocamdată, însă, din cauza șantierelor pe centură se circulă bară la bară.

-Cât ați făcut până aici?
-O oră și 10 minute
-Unde ați intrat pe centură?
-Pe partea asta la Mogoșoaia.

-De la A1 și pănă la Pantelimon două ore se face.

Nu puțini sunt șoferii care sătui să pierdă zeci de minute în coloană intră de-a dreptul pe șantier, punând în pericol viața muncitorilor care asfaltează șoseaua.

Tot la începutul lunii octombrie, spun șefii de la Drumuri, va fi gata și reconfigurarea sensului giratoriu provizoriu de la Otopeni. S-a optat pentru un sistem modern de tip „turbogiraţie”. Sensul giratoriu actual, amplasat la coborârea de pe pasajul Otopeni, pe direcţia spre Tunari, a fost realizat provizoriu acum 5 ani din balize de plastic. El permite practic șoferilor care merg pe relaţia Mogoşoaia – Otopeni – Tunari să întoarcă, dar deoarece carosabilul este îngust se formează cozi mari.

Cătălin Șomode - directorul Direcției Regionale Drumuri și Poduri București: S-a considerat că o turbogirație cu o bandă dedicată unică și va fluidiza mult mai mult traficul care vine dinspre DN1 și se duce spre zona Voluntari. Lucrările vor fi finalizate la 1 octombrie. Valoarea lucrărilor este de 1,3 milioane de lei.

În plus vor fi instalați 16 stâlpi de iluminat. Lucrările le fac angajații de la Regionala de Drumuri București. Șefii de la Drumuri spun că din toamnă vor deschide, însă, șantiere pentru astuparea gropilor de pe centură, inclusiv de pe cei 9 kilometri dintre Chiajna și Chitila, deschiși traficului în urmă cu 4 ani fără a fi 100% gata, după lucrări de modernizare.

Cătălin Șomode - directorul Direcției Regionale Drumuri și Poduri București: Vom lucra doar în perioada de noapte. Ziua nu vom lucra pe centură mai ales că traficul este infernal.

În prezent, pe centura Capitalei, cu o lungime de 72 de kilometri, sunt deschise numeroase șantiere pentru construirea de pasaje la Domnești, Olteniței și Berceni și Mogoșoaia și pentru modernizarea a zeci de kilometri de șosea. Singura bucată din actuala centură care nu fusese prinsă inițial în planurile de modernizare era tronsonul dintre Autostrada Soarelui și pasajul de la intersecția cu Șoseaua Olteniței. Recent, însă, șefii de la Drumuri au anunțat că și această bucată de șase kilometri va mai primi două benzi. În plus, vor și îmbunățite intersecțiile cu drumurile spre Glina, Popești-Leordeni și Spaiul Unirii.

Editor : A.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri