Sari la conținut

Guvernul a aprobat proiectele de infrastructură ce încep în 2019

Felix Stroe a prezentat o listă a proiectelor de infrastructură ce vor fi demarate după 2021. Nu au lipsit însă erorile grosolane privind costurile sau traseele alese.

 

”Mă iertați, nu am ochelarii la mine”, s-a scuzat joi ministrul Transporturilor Felix Stroe în fața colegilor săi de Guvern în timpul prezentării memorandumului: "Demararea pregătirii unui portofoliu de proiecte de transport ce urmează a fi implementate în viitorul cadru financiar multianual (2021-2027)". Eroarea se referea la proiectul autostrăzii Brașov-Bacău-Iași-Ungheni cu un cost total estimativ de 3,08 miliarde euro.

La următorul proiect prezentat erorile au continuat însă, nici ministrul Stroe, nici colegii săi, nu le-au mai observat. Drumul rapid Brașov – Târgu Mureș, cu patru benzi pe sens și lung de 161 kilometri ar costa doar 100,2 milioane euro, adică sub un milion de euro pe kilometru, bani la care se poate face o reparație capitală a unui drum național. Construirea unui kilometru de autostradă pornește de la patru-cinci milioane euro pe kilometru, dacă e făcut la câmpie. Drumul expres este cu cel mult 30% mai ieftin față de o autostradă și îi lipsesc doar benzile de urgență.

O chestiune încâlcită a fost și cea a proiectului unui drum expres care să lege Buzău de Focșani apoi Brăila și Dobrogea. În viziunea ministrului, drumul va urma traseul Buzău – Brăila (spre est) - Focșani (spre nord) și apoi Tulcea-Constanța (ambele la sud de Brăila ). Acesta ar avea o lungime de 361 kilometri și un cost de 1,82 miliarde euro.

Și în fine, ultimul proiect de infrastructură rutieră menționat de Felix Stroe este cel al autostrăzilor Brașov-Făgăraș-Sibiu ( 120 km și 816 milioane euro) și cel al drumului expres Drumul Sudului (București-Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș-Lugoj ce are 397 kilometri și ar costa 2,5 miliarde euro).

Toate aceste proiecte sunt ”în sinergie” cu proiectele aflate acum în derulare, a spus Felix Stroe.