Un pod de 100 de milioane de lei care ar fluidiza traficul în București e 96% gata, dar nu poate fi folosit

Data publicării:
pasaj grigorescu

Podul Nicolae Grigorescu, care ar putea fluidiza circulația în zona de sud a Capitalei, este gata, dar nu poate fi folosit. Construcția, care a costat aproape 100 de milioane de lei, a fost ridicată prea aproape de liniile de înaltă tensiune.

Cristian Popa, jurnalist Digi24: Lucrările au început în 2010 și ar fi trebuit finalizate în cel mult 2 ani. Suntem în 2019, la aproape 10 ani distanță iar constructorul spune că a realizat 96% din lucrare. Pentru cele 4 procente, nimeni nu ar putea să vină cu o dată concretă pentru că problemele sunt multe.

Dan Trifu, președinte Eco-Civica: Cu cât urcăm panta pasajului ne apropiem de firele de transport energie, cu 100.000 de volți. Dacă te uiți, dacă eu te ridic și ridici mâna ajungi la un metru de fire, mi-e și frică să ridic mâna! Când avem ceață, ploaie densă sau ninsoare - ați văzut fenomene întâmplate în Gara de Nord de la cei 27.000 de volți.

Când a sesizat problema, constructorul a înghețat lucrările până când cele două firme care asigură transportul electric vor ridica la o înălțime potrivită liniile.

Cristian Popa, jurnalist Digi24: Ca sa vă dați seama de când nu se mai lucrează la acest pod este suficient să ne uităm în spate. Copacii au început deja să crească.

Dan Trifu, președinte Eco-Civica: Pasajul nu a putut fi dat în exploatare, nu s-au respectat avizele date de societatea de transport energie. Noi le-am transmis o adresă și ne-au spus că nu s-au respectat avizele. Acum Primăria solicită supraînălțarea stâlpilor care susțin firele de transport energie.

Lucrările au înghițit până acum aproape 100 de milioane de lei. Nu este suficient. Pentru a putea circula pe pod trebuie plătită și factura înălțării stâlpilor.

Marius Coajă, consilier PMB: La sfârșitul anului trecut PMB a încheiat contractele de proiectare și execuție, am și plătit suma respectivă. Pentru ambele entități suma ajunge la 8 milioane de lei. A fost o licitație în 2007. Ca mai toate lucrările mari de infrastructură din București, era o dorință foarte mare a primarilor din acea vreme să dai drumul la cât mai multe lucrări, au fost luate autorizații fără avize și ai întâlnit pe traseu foarte multe rețele care au impus întârzieri mari.

Nimeni nu mai poate oferi garanții de finalizare după 10 ani de așteptare.

Dan Trifu, președinte Eco-Civica: De vină este Primăria Capitalei, proiectantul, cel care a realizat proiectul! Și executantul putea să vadă că nu are cum să asigure circulația pe acest pod pentru că panta îi spunea clar că se apropie foarte mult de liniile de transport energie și este pericol de electrocutare.

Paul Dorneanu, președinte Construim România: De ce am ajuns în situația asta? Din cauza incompetenței! Din cauza prostului managemant. Din cauza faptului că nu s-au efectuat exproprieri la timp. Am stat 4 ani de zile blocați din cauza exproprierilor.

Responsabilii spun că, totuși, undeva la jumătatea lui 2020 ar fi o șansă ca primele mașini să treacă pe pod.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate