Clienții unei bănci, fără niciun ban în cont, au putut să retragă până la 1.000 de euro de la bancomat din cauza unei erori

Data actualizării: Data publicării:
cozi de oameni în Irlanda la bancomatele Băncii Irlandei după ce o eroare le-a permis clienților fără bani în cont să retragă chiar și 1.000 de euro din bancă
În mai multe orașe din Irlanda, oamenii s-au înghesuit în fața bancomatelor Băncii Irlandei pentru a profita de eroare. Captură foto: Twitter / @J1Rooney

O eroare apărută în aplicația online a Băncii Irlandei le-a permis clienților fără niciun ban în cont să transfere fonduri într-un cont digital, pe care apoi au putut să le retragă de la bancomat, potrivit Sky News.

Transferând bani pe care în realitate nu îi dețineau într-un cont digital Revolut, mai mulți clienți au reușit să scoată până la 1.000 de euro de la bancomat, cu toate că banca insistă că limita zilnică de retragere de fonduri este de 500 de euro.

Mai multe videoclipuri apărute pe rețelele sociale arată cum în fața bancomatelor Băncii Irlandei din mai multe orașe s-au format cozi lungi de oameni. În unele cazuri, a fost nevoie de intervenția poliției.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Banca a confirmat marți că lucrează la remedierea unei probleme tehnice care a afectat mai multe servicii, inclusiv aplicația mobilă și portalul de online banking 365Online.

Clienți au fost avertizați că orice sumă de bani transferată sau retrasă peste limitele normale „va fi debitată din contul lor”.

coadă-bancomat-irlanda-3
În unele locații, poliția a intervenit pentru a-i îndepărta pe cei care voiau să profite de eroarea tehnică pentru a retrage bani de la bancomat. Captură foto: Twitter / @J1Rooney

„Suntem conștienți că clienții s-ar putea să nu poată să își verifice soldul, dar nu ar trebui să retragă/transfere dacă [contul] este probabil să rămână descoperit”, a transmis banca pe X (fostul Twitter).

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Începând de miercuri, banca a anunțat că atât aplicația, cât și portalul funcționează normal și și-a cerut scuze pentru întreruperi.

Eroarea tehnică a fost precedată de o altă problemă de IT cu care banca s-a confruntat în luna iunie, dar care nu le-a permis clienților să acceseze fonduri pe care nu le aveau în cont.

Editor : Raul Nețoiu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri