Rusia va crește cheltuielile de propagandă la un maxim istoric: 27 de milioane de dolari pe săptămână. Unde merg banii

Data publicării:
Steag rusesc
Comparativ cu 2024, cheltuielile pentru mass-media vor crește cu 15,9 miliarde ruble. Foto: Profimedia

Rusia va crește cheltuielile de propagandă la un nivel istoric. Proiectul de buget pentru 2025 alocă 137,2 miliarde ruble (1,42 miliarde de dolari) pentru propaganda de stat, adică 27 de milioane de dolari pe săptămână, scrie The Moscow Times.

Comparativ cu 2024, cheltuielile pentru mass-media vor crește cu 15,9 miliarde ruble, adică 13%, ajungând la un total mai mare decât bugetele anuale ale regiunilor rusești medii (de exemplu, 135 de miliarde ruble în regiunea Kaliningrad și 110 miliarde ruble în Perm).

În medie, propaganda de stat va costa bugetul 11,4 miliarde ruble pe lună, sau 2,6 miliarde ruble pe săptămână, canalele TV de stat rămânând principalii beneficiari ai fondurilor.

Potrivit rapoartelor, menținerea TV-Novosti, structura de gestionare a Russia Today, îi va costa pe ruși 31,1 miliarde ruble în 2025, ceea ce reprezintă cu 9% mai mult decât în 2024.

Canalul Russia One, care și-a pierdut aproape un sfert din audiență de la începutul războiului din Ucraina, va primi o subvenție de 6 miliarde ruble pentru a-și completa programul de emisie.

De asemenea, organizarea sistemului de propagandă de stat în regiunile ocupate ale Ucrainei va costa bugetul 7 miliarde de ruble.

În cadrul administrației prezidențiale, 8,4 miliarde de ruble au fost alocate pentru proiecte media, axate pe „susținerea informațională și explicativă” a inițiativelor lui Vladimir Putin pe internet.

Cât s-a cheltuit de la începutul războiului

De la începutul războiului total, guvernul a cheltuit peste 350 de miliarde de ruble pentru mass-media de stat. Cu toate acestea, în ciuda finanțării generoase, canalele de televiziune de stat își pierd rapid audiența.

Canalul Rusia Unu a suferit cele mai semnificative pierderi, audiența sa scăzând cu 22% în cursul anului și cu aproape o treime față de vara anului 2022.

Canalul de televiziune Rusia-1 a pierdut unul din șapte telespectatori (-15%) pe parcursul anului, dar rămâne totuși cel mai popular canal din țară: în vară, a fost urmărit de 14,6% din publicul TV.

NTV, deținut de holdingul Gazprom Media, a reușit să își crească audiența, cota sa de audiență medie zilnică crescând de la 7,9% la 8,7%.


Editor : S.S.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Are sau nu dreptul angajatorul să te concedieze după ce revii din concediul de creștere copil. Ce spune legea
Digi FM
Suferință în fiecare cuvânt. Nidia Moculescu, mesaj sfâșietor după moartea tatălui ei: "Sunt o fiică ruptă...
Pro FM
"Drogurile mi-au distrus viața". Paris Jackson are de la 20 de ani o gaură în nas din cauza substanțelor...
Film Now
„Predator: Badlands” stabileşte un record al francizei. Ce încasări a avut la debutul în box office-ul...
Adevarul
Un pilot fără calificare a zburat luni de zile cu pasageri prin Europa după ce și-a falsificat certificatele
Newsweek
84 de pensionari au cerut azi dreptate judecătorilor CCR care au pensii speciale de 10.000€. Ce li s-a răspuns
Digi FM
Ce spunea Horia Moculescu despre moarte. Compozitorul suferea de BPOC și era conștient de riscurile bolii...
Digi World
De ce ar trebui să deschizi geamurile casei în fiecare zi, chiar și iarna. 7 motive pentru care să-ți...
Digi Animal World
„Albina Lucifer”, noua descoperire din Australia. E neagră și are coarne ca „diavolul”
Film Now
Actorii din „Now You See Me”, impresionați să lucreze cu Morgan Freeman: „E o adevărată legendă!” Cum se...
UTV
Lavinia Pîrva s-a înscris la facultate la 40 de ani. Soția lui Ștefan Bănică Jr. face o schimbare neașteptată...