Foto Rusia reia producţia Moskvici la fosta fabrică Renault din Moscova. Cum arată urmașul celebrei mașini sovietice

Data publicării:
Employees work on the assembly line at Moscow Automobile Plant Moskvich, in Moscow
Rusia reia producția Moskvich după două decenii. Foto: Profimedia

După o pauză de două decenii, Rusia a relansat producţia brandului auto Moskvici din era sovietică la o fabrică din apropiere de Moscova, la care a renunţat grupul francez Renault, a anunţat Ministerul Industriei şi Comerţului. Vânzările vor începe în decembrie, însă uzina nu va putea susține o producție de masă.

Gigantul francez Renault şi-a vândut în luna participaţia majoritară deţinută la producătorul auto rus Avtovaz cu o rublă, cu opţiunea de a o răscumpăra în termen de şase ani. Renault a vândut şi uzina din apropiere de Moscova, unde erau produse automobile Renault şi Nissan, tot pentru o rublă. Fabrica a fost redenumită Moscow Automobile Factory Moskvich.

Cu doar 600 de vehicule programate pentru producţie anul acesta, relansarea nu va modifica perspectivele sumbre ale industriei auto din Rusia, vânzările anuale fiind estimate să scadă sub un milion de unităţi, pentru prima dată în istoria modernă a ţării, potrivit Reuters, preluată de Agerpres.

Cel mai recent obiectiv, de a produce anual 100.000 de automobile Moskvici, din care unele vor fi electrice, este mult sub nivelul din industrie pentru o fabrică auto - între 200.000 - 300.000 de unităţi. Tesla produce 22.000 de maşini pe săptămână la fabrica sa din Shanghai.

„Primele maşini Moskvici vor ieşi de pe linia de producţie în decembrie 2022”, a informat într-un comunicat partenerul tehnologic al fabricii - producătorul de camioane Kamaz.

Construit pe o platformă chinezească

Russia Car Industry
Noul model Moskvich este produs pe o platformă chinezească. Foto: Profimedia

Relansarea Moskvici (Muscovite) ar putea reprezenta o lovitură de teatru. Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că platforma de producţie şi design a grupului chinez JAC va fi folosită pentru producerea brandului.

Sancţiunile occidentale au restricţionat accesul la componente fabricate în străinătate, afectând producţia auto în Rusia. Oficialii guvernamentali şi Kamaz susţin că au stabilit noi lanţuri de aprovizionare, dar nu au dat detalii.

„Obiectivul în viitorul apropiat îl reprezintă un proces de asamblare redus, cu implicarea furnizorilor locali, până la finalul lui 2023. Reluarea completă a producţiei ar urma să ducă la crearea a aproximativ 40.000 de locuri de muncă”, a declarat ministrul Industriei şi Comerţului, Denis Manturov.

El a anunţat că vânzările modelului Moskvici 3 vor începe în decembrie.

Moskvici, care înseamnă „originar din Moscova”, a fost pentru prima dată fabricat în Uniunea Sovietică şi era menit să fie un automobil rezistent, accesibil, cu componente produse în Rusia şi în Germania de Est.

În urma colapsului URSS, fabrica din Moscova a fost privatizată şi ulterior şi-a declarat falimentul.

Încă sunt înmatriculate 200.000 de maşini Moskvici în Rusia, inclusiv 46.000 cu o vechime de peste 35 de ani, conform datelor agenţiei de analiză Autostat.

Russia Car Industry
Noul model Moskvich este produs pe o platformă chinezească. Foto: Profimedia

Editor : B.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri