Campania electorală a lui Donald Trump acuză TikTok de spionaj

Data publicării:
o fata tine in mana un telefon pe care ruleaza aplicatia tiktok
Aplicația TikTok este deținută de compania chineză ByteDance. Foto: Profimedia Images

Echipa de campanie electorală a preşedintelui american Donald Trump a difuzat, la sfârşitul săptămânii trecute, reclame pe Facebook în care susţine că aplicaţia TikTok îşi spionează utilizatorii, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Reclamele conţin linkuri către un sondaj de opinie privind interzicerea în Statele Unite a platformei TikTok, proprietate a companiei ByteDance, cu sediul la Beijing. Campania lui Trump solicită numele şi datele de contact ale celor care răspund la sondaj.

"TikTok te spionează", afirmă una din reclame, adăugând că "TikTok a fost prinsă în flagrant monitorizând conţinutul clipboard-ului din telefonul tău".

Aplicaţia chineză este în atenţia administrației americane din cauza suspiciunilor că guvernul de la Beijing ar putea obliga compania proprietară să comunice datele utilizatorilor. Luna aceasta, secretarul de stat american Mike Pompeo a declarat că SUA "au în vedere cu certitudine" interzicerea aplicaţiilor de social media din China, inclusiv Tik Tok. Aceasta este deja interzisă în India, alături de alte aplicaţii chinezeşti, încă din iunie.

TikTok susţine că nu a pus niciodată datele utilizatorilor la dispoziţia Chinei şi că ar refuza o astfel de solicitare, dacă ar fi făcută. Luni, o purtătoare de cuvânt a declarat agenţiei Reuters că firma "nu are nicio prioritate mai mare decât promovarea unei experienţe sigure cu aplicaţia, care să protejeze confidenţialitatea utilizatorilor".

Luna trecută, când Apple a comunicat dezvoltatorilor o versiune a sistemului de operare iOS, aceştia au arătat imagini ale unor notificări generate de TikTok privind copierea datelor din clipboard, unde sunt stocate temporar datele utilizatorului între copierea dintr-o aplicaţie şi transferul către o alta. TikTok a arătat că notificările sunt provocate de o funcţie anti-spam, însă a încetat practica respectivă din 27 iunie.

În privinţa reclamelor de pe Facebook, TikTok a acuzat reţeaua socială că "ia bani pentru o reclamă politică în care este atacat un concurent, în timp ce se pregăteşte să lanseze o imitaţie a TikTok".

Facebook nu a comentat imediat, la solicitarea Reuters. Conform unor informaţii din presă, aplicaţia Instagram a companiei, dedicată până acum fotografiilor, va extinde în curând în SUA un test pentru un nou format de clipuri video scurte, numit Reels.

Redactor: Alexandru Costea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri