Sari la conținut

Cât va trece până când maşinile autonome vor deveni ceva obișnuit pe străzi?

Indiferent dacă ne place sau nu, maşinile care se conduc singure vor deveni noul normal. Deja s-au făcut progrese majore. Vehiculele expuse la salonul auto de la Detroit au arătat cât de departe a ajuns tehnologia, însă a lăsat şi multe semne de întrebare. De exemplu, cât de repede ar putea fi aceste maşini disponibile pentru consumatori pe o scară mai largă.

Pe măsură ce tehnologia se mișcă rapid, cele mai mari companii din lume caută să dezvolte și să implementeze tehnologii sofisticate. Vehiculele de la Waymo, un proiect Google, care au ieşit deja la teste pe străzi publice au software și senzori concepuți pentru a detecta absolut totul, de la pietoni și bicicliști la lucrări de drumuri și alte vehicule.

„Vehiculele autonome sunt încă în curs de dezvoltare, dar totul se întâmplă foarte repede. Cred că merg mai repede decât orice altă tehnologie pe care am văzut-o în trecut. Pe de altă parte, trebuie să avem legile în vigoare, asigurarea și toate aceste aspecte legate de infrastructură, pentru că nu este vorba doar despre tehnologia de fabricare a autovehiculelor”, atrage atenția Jessica Caldwell, analist în industria auto.

Iar aceasta este una dintre problemele care stau în calea răspândirii maşinilor autonome pentru consumatori. Reprezentanţii industriei spun că inovaţiile în tehnologie se mişcă mai repede decât reglementările, care sunt adesea vechi şi restricţionează progresul tehnologiei. În prezent nu există niciun fel de regulă pentru acest tip de autoturisme, ca ele să poată circula fără şofer pe străzile oraşelor.

General Motors a solicitat deja aprobarea autorităţilor americane de a testa noul său model de autoturism autonom, fără volan şi pedale, ca parte a strategiei sale de a introduce maşinile pe drumurile din Statele Unite în 2019.

Administraţia Trump a anunţat că intenţionează ca în această vară să rescrie regulamentul care are bariere juridice pentru vehiculele-robot, asta deşi, potrivit unui sondaj, 78% dintre americani au declarat că le este teamă să se urce într-o maşină fără şofer.

În ultimii ani, sute de autoturisme complet autonome au fost construite și puse pe drumuri în diferite țări, dar aceste vehicule nu sunt vândute publicului larg. Producătorul auto Navya, care a dezvoltat un autobuz electric de 15 pasageri, spune că are deja 65 de vehicule fără șofer care sunt utilizate în programe pilot din întreaga lume.

„Avem senzori diferiți precum camerele Lidar și camerele de vizibilitate care scanează mediul înconjurător, pentru a detecta orice obstacol pe care ar trebui să îl evite”, a explicat Aaron Foster, reprezentant Navya.

Producătorii auto investesc în tehnologie autonomă pentru că văd potențialul extraordinar al veniturilor.

Ford a anunţat la târgul CES din Las Vegas, de săptămâna trecută, că anul acesta va lansa transportul de mărfuri cu maşini autonome, iar testele vor începe într-un oraş american. Va fi un fel de Uber al curieratului în Statele Unite. Ford vrea să vadă dacă transportul de bunuri cu maşini autonome este o idee viabilă de afaceri şi cum reacţionează atât comercianţii, cât şi cei care comandă. Primele teste vor fi cu oameni la volan, pentru intervenţie în caz de nevoie şi pentru că legea nu permite încă maşini în mişcare fără şofer.

Autovehiculele autonome nu vor schimba doar felul în care ajungem la destinaţia dorită, ci vor avea şi un impact economic semnificativ. Guvernul Regatului Unit declara că până în 2035 piaţa tehnologiei fără şofer este estimată să ajungă până la 56 de miliarde de euro.

Dincolo de reglementări, marea provocare este securitatea vehiculelor, capacitatea de a le feri de atacuri cibernetice. E o nişă pe care BlackBerry vrea să se reinventeze. A lansat deja o soluţie de securitate menită să protejeze viitoarele maşini care se conduc singure. Va fi un program care va funcţiona asemenea unui antivirus tradiţional, scanând programele folosite de autoturism, astfel încât să identifice şi să elimine problemele. Reprezentanţii Blackberry spun că, odată ce maşinile devin mai conectate, marea problemă a industriei va deveni securizarea nu atât a maşinii în ansamblu, cât a componentelor ei şi a dispozitivului cu care le controlăm. Senzorii şi radarul cu care maşina îşi vede împrejurimile, sistemul de frânare, închiderea portierelor şi sistemul audio - toate devin potenţiale ţinte pentru hackeri.

Etichete: Blackberry , masini autonome , salonul auto detroit 2018 , waymo google , navya , hackeri masini autonome , provocari masini autonome , reglementari masini autonome

Pe aceeași temă

Un telefon pentru nostalgici

Într-o perioadă în care marile branduri de telefoane precum Apple sau Samsung fac tot posibilul să renunţe definitiv la...

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale