Comenzi peste așteptări pentru Tesla Cybertruck, în ciuda lansării dezastruoase

Data actualizării: Data publicării:
elon-musk-net-worth-reportedly-drops-768-million-dollars-after-cybertruck-debut-1

Producătorul de mașini electrice Tesla a primit deja circa 150.000 de comenzi pentru camioneta sa electrică Cybertruck, prezentată recent, a anunțat duminică Elon Musk, directorul executiv al companiei.

„146.000 de comenzi pentru Cybertruck până acum, 42% alegând un motor dublu, 41% triplu și 17% cu un singur motor”, a scris Musk pe Twitter, adăugând separat că comenzile au fost realizate fără niciun fel de publicitate plătită.

La evenimentul de prezentare, geamurile camionului electric Cybertruck s-au spart, deși ele trebuiau să fie din "sticlă blindată". Aspectul general al vehiculului, unghiular, din oțel inoxidabil, a atras câteva critici pe Wall Street, analiștii fiind neîncrezători că va atrage publicul. Ei au lăudat totuși lansarea, care a pornit un nou trend pe Twitter cu hashtagul #cybertruck, scrie Mediafax.

Camionul, care arată ca un veritabil vehicul blindat, va avea un preț de pornire de 39.900 de dolari și o autonomie maximă de 400 de kilometri. Varianta mai scumpă, de 69.900 de dolari, are o autonomie de peste 800 de kilometri.

Producția de masă este preconizată să înceapă la sfârșitul anului 2021. Camionetele mari reprezintă circa 14,4% din vânzările totale de mașini noi din Statele Unite în primele 10 luni din acest an, vehicule care se vând peste prețul modelului Tesla, undeva la circa 50.000 de dolari.

Camioneta prezentată de Musk marchează prima incursiune a Tesla, al cărei sedan Model 3 este cel mai vândut automobil electric din lume, pe piața camionetelor dominată de giganții Ford Motor Company, General Motors (GM) și suv-urile constructorului Fiat Chrysler. Intrarea pe piața aceasta reprezintă o oportunitate imensă pentru Tesla și o posibilă schimbare de paradigmă, dacă vehicolul producătorului american e adoptat de consumatorii din Statele Unite. Totodată simbolizează și îmbunătățirea tehnologiilor de fabricație a bateriilor, în contextul în care autonomia crește în același timp cu greutatea vehiculului.

Pickup-ul orientează Tesla mai mult către camioane și SUV-uri. Constructorul auto a vândut până acum mai ales mașinile sale Model S și Model 3, dar în ultimii ani a început să ofere și SUV-ul Model X și începând de anul viitor SUV-ul compact Y Model.

Editor web: A.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri