Game review 2.0. Stick of Truth, un joc pentru fanii South Park

south park

Pare greu de crezut că au trecut de 17 ani de când a apărut serialul South Park. Pentru cei care nu sunt familiari cu South Park, acesta este un serial animat de televiziune despre aventurile neobişnuite şi adesea vulgare ale unori băieţi dintr-un orăşel mic american numit South Park. Când South Park a apărut la televizor, în anii 90, a devenit rapid un fenomen, datorită umorului negru şi deosebit de vulgar. Ca şi Simpsons sau Family Guy, South Park este o satiră la adresa stilului de viaţă american.

Săptămâna aceasta a apărut jocul South Park and The Stick of Truth sau, în limba română, South Park şi Băţul adevărului. Ţineţi cont, înainte de a vorbi despre joc, că Stick of Truth, ca şi serialul, este un produs destinat adulţilor, deşi pare relativ inofensiv la prima vedere. South Park and the Stick of Truth nu este primul joc bazat pe serialul TV, dar este primul în care creatorii serailului, Matt Stone şi Trey Parker, au fost în mod direct implicaţi.

Stick of Truth aparţine genului RPG. Jucătorul preia rolul unui băiat de 9 ani care tocmai s-a mutat în oraşul South Park. Deşi personajul nu vorbeşte niciodată pe parcursul jocului, reuşeşti să te împrieteneşti imediat cu copii din oraşul South Park.

În stil clasic South Park, majoritatea jocului funcţionează că o parodie, iar de data aceasta subiectul principal este chiar cel al jocurilor video. Stick of Truth este un RPG în adevăratul sens al cuvântului. La început ai ocazia să alegi o clasă, iar fiecare clasă are abilități şi armament diferit, care pot fi îmbunătăţite pe măsură ce creşti în nivel. Există atât misiuni principale, cât şi secundare şi ai ocazia să găseşti obiecte noi prin mediul înconjurător. Mai toate elementele pe care te-ai aştepta să le găseşti într-un RPG sunt prezente aici, doar că adaptate umorului şi universului South Park. Ca exemplu al modului absurd în care mecanicile de joc sunt adaptate serialului, cele patru clase de început sunt războinic, vrăjitor, hoţ, şi evreu. Acesta este nivelului umorului la care va puteţi aştepta din South Park and the Stick of Truth.

Premiza jocului este una în mod similar jucăuşă. Copii oraşului South Park, în frunte cu presonajele principale din serial, Cartman, Kyle, Stan şi Kenny, s-au împărţit în mai multe tabere şi luptă unii împotriva celorlaţi pentru obţinerea artefactului magic care permite control asupra universului, Băţul adevărului. Există tabăra „oamenilor” condusă de celebrul şi vulgarul Cartman, şi tabăra elfilor, condusă de Kyle. La început jucătorul are ocazia să devină membru în clanul lui Cartman, numit Kingdom Kupa Keep, sau KKK pe scurt, şi să-l ajute să obţină Băţul adevărului de la facţiunea elfilor.

Povestea se joacă foarte mult cu convenţiile jocurilor video şi a RPG-urilor în mod special.

Gameplay-ul are două mari componente, bătăliile şi interacţiunea cu mediul. Pentru bătălii, comparaţia cea mai directă ar fi cu RPG-urile Mario, lansate de Nintendo. Luptele sunt de tip turn-based, ceea ce înseamnă că fiecare personaj acţionează pe rând, într-o ordine prestabilită în funcţie de atributele personajelor. Elementul specific împrumutat din RPG-urile Mario este modul în care poţi acţiona atunci când ataci sau eşti atacat. Nu e suficient doar să selectezi un atac, trebuie îl şi execuţi apăsând butonul potrivit la momentul potrivit. Cu cât reacţionezi mai repede, cu atât atatcul este mai eficient. La fel şi când eşti atacat, poţi apăsa un buton pentru a bloca o parte din atac. Acest sistem face bătăliile turn-based un pic mai dinamice. Iar unele din abilităţile pe care ai ocazia să le foloseşti sunt atât de absurde şi vulgare, încât devin ele însele ceva ce merită văzut.

Pe lângă personajul jucătorului, eşti în permanenţă însoţit şi de un personaj ajutător. Jucătorul are acces la mai multe personaje pe măsură ce jocul progresează, iar fiecare are abilităţi diferite, atât în lupte cât şi în afara lor.

O parte din abilităţile şi magiile pe care le înveţi pot fi folosite şi în afara luptelor, în mai multe feluri. Acestea pot fi folosite pentru a accesa locuri noi sau pentru a elimina unii inamici. Poţi, de exemplu, să tragi de la distanţă într-un cablu electric, acesta cade într-o baltă şi electrocutează inamicii din apropriere. Ba chiar mai mult, primeşti experienţă şi obiecte de la acei inamici, indiferent de modul în care îi elimini.

Jocul se desfăşoară, desigur, în oraşul South Park, pe care jucătorul are ocazia să îl exploreze după propriul plac. Ai ocazia să intri în casele oamenilor şi în diversele magazine şi clădiri pe care le poți recunoaşte din serial. Lumea nu este foarte mare, dar poţi intra în majoritatea clădirilor şi mai toate au ceva interesant de oferit, fie că vorbim de obiecte noi cu care să îţi echipezi personajul sau noi misiuni secundare.

Există, per total, o varietate impresionantă de gameplay şi conţinut în South Park. Bătăliile nu sunt mai deloc dificile, cu câte excepţii. Problema cea mai mare ţine în principal de partea de RPG a jocului. Deşi există o varietate considerabilă de obiecte, abilităţi şi înfăţişări diferite pentru personajul tău, acestea nu sunt atât de ample pe cât şi-ar dori unii de la un RPG. Abilităţile sunt prestabilite şi ai ocazia doar să alegi upgrade-uri minore pentru acestea. Abilităţile pasive nu sunt deosebit de interesante, şi deşi există mult armament în joc, nu pare că acesta face o diferenţă prea mare în modul în care joci, e doar echipament cu atac mai mare. Iar unele din atribute sau mecanici de joc nu sunt foarte bine explicate jucătorului.

Aspectul personajului poate fi cu totul modificat în orice moment al jocului şi ai deosebit de multe opţiuni, graţie obiectelor cosmetice pe care le găseşti în mediu - peruci, îmbrăcăminte, ochelari şi aşa mai departe. Dar n-am simţit niciodată că faci alegeri relevante pentru gameplay, sau că aceste alegeri au o consecinţă reală. South Park and the Stick of Truth este un RPG mai subţire la nivel profunzimea mecanicilor de joc, dar compensează într-o anumită măsură prin varietate.

Totuși, Stick of Truth este în primul rând un produs South Park, iar vedeta acestui joc este umorul. Studioul Obsidian a făcut o treaba incredibilă de a imita aspectul serialului. Stick of Truth arată exact ca un episod South Park.

Se vede şi se simte clar pasiunea celor implicaţi pentru a crea un produs marca South Park. Calitatea producţiei este la acelaşi nivel cu cea a serialului, aceleaşi personaje, aceleaşi voci, acelaşi stil de umor, toate în cantităţi destul de mari.

Stick of Truth nu este un joc lung, după standardele unui RPG. Poate fi terminat în aproximativ 13 ore, poate mai mult sau mai puţin în funcţie de cât timp petreci cu misiunile opţionale.

South Park and the Stick of Truth este disponibil acum pe PC, Xbox360 şi Playstation 3, începând de la 40 de euro.

De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate